انتقاد علم الهدی از فضای مجازی کشور

امام جمعه مشهد با اشاره به اینکه فضای مجازی خارجی فضایی فسادزده است که باعث گرفتاری جامعه شده، از سیاست های دولت در باز گذاشتن فضای مجازی انتقاد کرد. به گزارش صافی- آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی ظهر امروز در خطبه‌های عبادی سیاسی  نماز جمعه مشهد که در حرم مطهر رضوی برگزار شد، با اشاره به برگزاری […]

امام جمعه مشهد با اشاره به اینکه فضای مجازی خارجی فضایی فسادزده است که باعث گرفتاری جامعه شده، از سیاست های دولت در باز گذاشتن فضای مجازی انتقاد کرد.

به گزارش صافی- آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی ظهر امروز در خطبه‌های عبادی سیاسی  نماز جمعه مشهد که در حرم مطهر رضوی برگزار شد، با اشاره به برگزاری دومین اجلاس دوره پنجم مجلس خبرگان رهبری در هفته جاری، اظهار کرد: برگزاری هر ۶ ماه یکبار اجلاس خبرگان رهبری برحسب وظیفه‌ای است که خبرگان در برابر وکالت و نمایندگی مردم دارند که در حقیقت بیعت با ولایت، رهبری و همچنین دقت و مراقبت در تداوم شرایط رهبری و صیانت از  ولایت است که این ها بر سه اصل شرعی و تکلیف دینی دلالت دارند.
وی ادامه داد: شاید اجرای این سه اصل شرعی و دینی نیاز به اجلاس هر ۶ ماه یکبار نداشته باشد، اما علت برگزاری این اجلاس، تولید آرامش در دل مردم است و بدانند که نمایندگان آنها مراقب سرنوشت نظام و انقلاب اند.
علم الهدی تصریح کرد: برگزاری این اجلاس مانور نماینده داشتن و صاحب کار بودن مردم در برابر این نمایندگان است.
وی با اشاره به اینکه خوشبختانه اجلاس اخیر از کیفیت بیشتر و بالاتری برخوردار بود، خاطرنشان کرد: علت آن حضور با ارزش، درخشان و شفاف تعدادی از مجتهدان جوان در این دوره خبرگان است، جوانانی که عالم، باسواد، فقیه و مجتهداند و از یک روشن بینی، بصیرت، نشاط و شادابی، ابتکار و قدرت جوانی فوق العاده بالایی برخوردارند و این از امتیازات این دوره خبرگان است زیرا درسال های گذشته این تعداد مجتهد جوان در خبرگان نداشتیم، لذا مجلس از برکات بیشتر و بهتری برخوردار است.
عضو مجلس خبرگان رهبری مسئولیت خبرگان را دو مورد عنوان کرد و گفت: یکی مسئولیت مستقیم صیانت از رهبری، مراقبت در تداوم وظایف رهبری در ولایت موجود و بیعت با رهبری از طرف مردم است، اما غیر از این خبرگان به عنوان خبرگان روحانیت است و در میان نهادهای موجود در کشور بالاترین نهاد دغدغه مند نظام و سرنوشت انقلاب نهاد مقدس مجلس خبرگان است و لذا در این اجلاس‌ها این دغدغه‌ها به نمایندگان مردم بروز داده می شود و در نتیجه جمع بندی این دغدغه‌ها هیات رئیسه خبرگان موظف است اقداماتی را انجام دهد.
وی با اشاره به مجموعه اظهارات و دغدغه‌هایی که در این دوره اجلاس خبرگان مطرح شد، بیان کرد: اولین دغدغه این بود که در ماه‌های گذشته برخی از جریان‌ها و افراد در صدد صلابت شکنی از مقام رهبری  و ولایت برآمدند و این موضوع به عنوان یک دغدغه بزرگ به وسیله عزیزان ما در خبرگان مطرح می شد و به عنوان صیانت از ولایت و مقام رهبری اعلام کردند که در برابر این صلابت شکنی ها آرام نخواهند نشست و مردم ولایت مدار این نظام و این کشور هم در برابر صلابت شکنی رهبری آرام نمی‌گیرند.
علم الهدی با بیان اینکه دغدغه دومی که در گفت و گوهای مجلس خبرگان اظهار می شد مسئله معیشت و اقتصاد مردم بود، تصریح کرد: مسئله اقتصاد و معیشت و گذران زندگی روزانه مردم مخصوصا قشر آسیب پذیر مردم مسئله دیگری بود که علما نسبت به مشکلاتی که عزیزان ما در حوزه اقتصاد و معیشت دارند و مخصوصاً استیصال‌هایی که قشر آسیب پذیر به آن مبتلا شدند اظهار دغدعه شدید داشتند.
امام جمعه مشهد با اشاره به هفته احسان و نیکوکاری، خاطرنشان کرد: برادران، خواهران اگر شما از زندگی نسبی برخوردار هستید به آن خانواده ای که در شب عید  پاسخگوی بچه دانش آموزش نیست و خانواده ای که پاسخگوی نشاط و شادابی عید در کانون خانواده اش نیست فکری کنید. ضمن اینکه تنها به اصل موضوع احسان و نیکوکاری و تشکیلات کمیته امداد و دستگاه ها و مراکز نیکوکاری و فعالیت های این چنینی اکتفا نکنید.
علم الهدی با اشاره به دغدغه ی دیگر خبرگان، عنوان کرد: دغدغه سوم خبرگان در مسائل فرهنگی مخصوصا نسبت به فضای مجازی بود. اگر ما بخواهیم ضایعات فرهنگی کشور  خودمان را در هر مسئله ای و در برابر هر منکری در پس درمان بر بیایم اما مسئله فساد و نکبت و فسادزدگی و توسعه فحشا در فضای مجازی در شرایطی است که اصلاً به ما احساس استیصال دست می دهد و ما مستاصلیم این مشکلات را حل کنیم.
وی افزود: یک پدر و مادر چگونه مراقب فرزند خود باشند، دوست بچه خود را ملاحظه کنند رفت و آمد های فزرند خود و تمام وسایل ارتباطی فزرند خود را تحت نظر بگیرند، اما این موبایلی که دستش است و با زدن یک دکمه ناپاک ترین و نجس ترین فحشا را نگاه می‌کند، نه تنها نگاه، نه تنها پیروی بلکه فحشا برایش ارزش می شود، با این چه کنند؟ چگونه یک پدر می تواند چادر به سر دختر خود بکند درحالی که او در فضای مجازی ولنگاری و بی حجابی و ارتباط نا مشروع با پسر جوان را به عنوان یک ارزش پذیرفته است؟
امام جمعه مشهد با تاکید بر اینکه این ارزش‌ها و آموزه ها نسل ما و خانواده ما را به کجا می‌رساند، ادامه داد: این نمی‌شود که جامعه را در این فضای مجازی ول کنیم. دو سال پیش بنده این را به عنوان یک خطر اعلام کردم و مسئله فیلترینگ را مطرح کردم، اما متاسفانه بعضی از دستگاه‌های مسئول نظام تحت عنوان آزادی خواهی و آزادی نگری با من درگیر شدند.
وی تصریح کرد: جواب من طلبه را دادن خیلی مهم نیست، اما این زهر و کشنده است و جامعه را فاسد و آلوده می‌کند، نه تنها جامعه ما گرفتارش شده، حتی آن قدرت‌های ناپاک ضد انسانی که اینها را راه انداختند تا بچه‌های ما را از ما بگیرند، خود آن ها نیز دچار این مصیبت شده و به این مشکل گرفتار شده‌اند.
وی بیان کرد: بیش از یک سال است که وعده فیلترینگ هوشمند می دهند و آن را نیز انجام ندادند، ما می گوییم نیروهای ارزشمند و استعدادهای درخشان آی تی که خوشبختانه در کشور داریم، چرا شبکه اجتماعی داخلی تشکیل ندهیم، چرا مشکلات و جریان ارتباطات و تکنولوژی که جامعه خودمان را با یک شبکه اجتماعی داخلی حل نکنیم که مجبور شویم به این مفاسد و آلودگی نجس العین شبکه‌های اجتماعی خارجی متصل شویم.
امام جمعه مشهد افزود: قدرت، سرمایه و نیرو و تکنولوژی این کار را داریم و فقط یک پیگیری از طرف نظام و از طرف قدرت ها و مسئولیت های مربوط لازم است.  متاسفانه اینها دارند شانه از زیر بار خالی می کنند. بودجه را مصرف می کنند در این که کابل نوری را اقصی نقاط کشور برسانند که حتی جوانان یک روستا هم از این آلودگی، کثافت و فساد فضای مجازی در امان نمانند، اما این بودجه مصرف نمی شود برای اینکه شبکه های اجتماعی داخلی تهیه شده ونیاز مردم ما را در ارتباط و تکنولوژی از شبکه های ارتباطی خارج قطع کند، این به عنوان یک اشکال است و بزرگ ترین بلای فرهنگی است که جامعه ما به آن دچار شده است.
وی با اشاره به جریان پایانی اجلاس خبرگان که حضور در محضر مقام معظم رهبری بود، گفت: فرمایشاتی که مقام معظم رهبری در  دیدار با خبرگان در هر اجلاسی می فرمایند از نوآوری و جامعیت خاصی برخوردار است که خوشبختانه فرمایشاتشان در این اجلاس به مراتب قوی تر و پربار تر از همیشه هم از نظر جامعیت و هم از نظر دقت و نوآوری در رهنمود ها بود.
علم الهدی با بیان اینکه عده ای فکر می کنند در بیانات رهبری تکرار است، اظهار کرد: در فرمایشات مقام معظم رهبری تکرار وجود ندارد اگر در هر زمانی درباره استکبار و اقتصاد مقاومتی  فرمایشاتی می فرمایند نکته تازه ای را مطرح می کنند که باید به آن نکته توجه کنیم.