بیش از ۱.۵ میلیون کانتینر در بندر شهید رجایی جا به جا شد

بندرعباس – ایرنا – مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: یک میلیون و ۵۶۴ هزار و ۸۴۱ تی ای یو کانتینر پر و خالی از ابتدای ۹۷ تاکنون در بندرشهید رجایی جا به جا شده است. به گزارش ایرنا، الله مراد عفیفی پور روز سه شنبه در جمع خبرنگاران افزود: این میزان شامل یک میلیون […]

بندرعباس – ایرنا – مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: یک میلیون و ۵۶۴ هزار و ۸۴۱ تی ای یو کانتینر پر و خالی از ابتدای ۹۷ تاکنون در بندرشهید رجایی جا به جا شده است.

به گزارش ایرنا، الله مراد عفیفی پور روز سه شنبه در جمع خبرنگاران افزود: این میزان شامل یک میلیون و ۱۸۱ هزار و ۲۳۲ هزار تی ای یو کانتینر پر و ۳۸۳ هزار و ۶۰۹ تی ای یو کانتینر خالی است.
وی بیان کرد: در این مدت ۲۹۵ هزار و ۵۹۷ تی ای یو کانتینر حامل کالاهای صادراتی از مجتمع بندری شهید رجایی به مقصد سایر بنادر منطقه بارگیری و ۳۲۶ هزار و ۲۶۷ تی ای یو کانتینر حامل کالای وارداتی نیز در این بندر تخلیه شد.
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان اظهار داشت: همچنین در این مدت کالای ترانزیتی به میزان ۲۹۷ هزار و ۶۹۰ تی ای یو کانتینر و ترانشیپ ۲۰۶ هزار و ۹۸۲ تی ای یو کانتینر از طریق اصلی ترین بندر کانتینری ایران به سایر بنادر منطقه صورت گرفته است.
بندر شهید رجایی با بهره مندی از پیشرفته ترین پایانه های کانتینری و برخورداری از تجهیزات روز دنیا، به عنوان بزرگترین و پیشرفته ترین بندر کانتینری ایران محسوب می شود که با ۵.۸ میلیون تی ای یو کانتینر ظرفیت سالانه، جابه جایی بیش از ۸۰ درصد کالاهای کانتینری در بنادر کشور را پشتیبانی می کند.
بندر شهید رجایی دروازه طلایی اقتصاد ایران است که ۵۳ درصد صادرات و واردات و ۷۰ درصد ترانزیت نیز از این بندر انجام می شود.
این بندر در ۲۳ کیلومتری غرب بندرعباس مرکز استان هرمزگان واقع شده است.
۷۱۹۵/۶۰۴۸
انتهای پیام/