تامین سرمایه در گردش واحدهای تولیدی اولویت نظام بانکی است

تهران- ایرنا- رییس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران «حفظ اشتغال و تولید» را اولویت نظام بانکی دانست و خواستار آن شد که مدیران بانک ها از سختگیرهایی که مانع تامین نقدینگی این واحدها می شوند خودداری کنند. به گزارش جمعه تارنمای بانک مرکزی، «عبدالناصر همتی» که دیروز در نهمین گردهمایی روسای موفق شعبه های […]

تهران- ایرنا- رییس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران «حفظ اشتغال و تولید» را اولویت نظام بانکی دانست و خواستار آن شد که مدیران بانک ها از سختگیرهایی که مانع تامین نقدینگی این واحدها می شوند خودداری کنند.

به گزارش جمعه تارنمای بانک مرکزی، «عبدالناصر همتی» که دیروز در نهمین گردهمایی روسای موفق شعبه های بانک های کشور در بانک مرکزی سخن می گفت، تصریح کرد: مدیران عامل بانک های دولتی و خصوصی باید در ماه های پایانی سال اولویت خود را تامین سرمایه در گردش واحدهای تولیدی قرار دهند.
وی تاکید کرد «در بعضی واحدهای تولیدی به دلیل افزایش نرخ ارز نیاز به نقدینگی افزایش یافته است».
همتی افزود: این عوامل نباید مانع فعالیت واحدهای تولیدی شود.
وی اضافه کرد: بانک مرکزی حامی تولید و حفظ اشتغال در کشور است و باید بانک ها در این زمینه به طور جدی وارد میدان عمل شوند.
رییس کل بانک مرکزی به نقش مهم شعبه ها در پیشبرد امور بانک ها اشاره و بر ضرورت نظارت رییسان شعبه ها بر مصارف بانک ها تاکید کرد.
تامین سرمایه در گردش برنامه دولت تدبیر و امید برای رفع مشکلات واحدهای تولیدی و رونق تولید است.
به گزارش ایرنا، حمایت از تولید کالاها و اشتغالزایی از بندهای سیاست های اقتصاد مقاومتی است که در سال ۱۳۹۲ ابلاغ شد.
پس از آن، سال ۱۳۹۵ از سوی رهبر معظم انقلاب «اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل» نام گرفت و پارسال نیز (۱۳۹۶) «اقتصاد مقاومتی؛ تولید- اشتغال».
بالاخره رهبر معظم انقلاب اسلامی شعار سال ۱۳۹۷ را «حمایت از کالای ایرانی» اعلام کردند.
اقتصام*۳۰۶۵*۱۹۶۱*
انتهای پیام/