اردوغان:

تحریم ایران از سوی آمریکا، امنیت و ثبات منطقه را تهدید می‌ کند

صافی - اردوغان در نشست مطبوعاتی با روحانی اعلام کرد که تحریم ایران از سوی آمریکا، امنیت و ثبات منطقه را تهدید می‌کند.

رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه در نشست خبری مشترک با حسن روحانی همتای ایرانی خود در آنکارا که در چارچوب پنجمین نشست شورای عالی روابط راهبردی دو کشور برگزار شده بود اظهار داشت: تحریم ایران از سوی آمریکا، امنیت و ثبات منطقه را تهدید می‌کند. در این روزهای سخت که فشارهای ناعادلانه علیه ایران افزایش یافته است، درکنار برادران خود خواهیم ماند.

اردوغان با بیان اینکه آخرین بار در نشست سه جانبه ترکیه-ایران-روسیه در ۷ سپتامبر گذشته با روحنی دیدار کرده بود گفت: از اینکه در سالهای اخیر روابط دو کشور به ویژه در زمینه های امنیتی و سیاسی افزایش یافته است، خرسندیم.

وی با اشاره به اینکه در گفتگوی دوجانبه با روحانی راجع به روابط تجاری و اقتصادی، تحولات منطقه ای و موضوعات روز گفتگو کرده اند، افزود: خروج آمریکا از برجام علی‌رغم پای‌بندی ایران به تعهدات خود را نادرست می‌دانیم. تحریم ایران از سوی آمریکا، امنیت و ثبات منطقه را تهدید می‌کند. بار دیگر بر عدم حمایت خود از این سیاست آمریکا تاکید می‌کنیم و فکر می کنیم نه تحریم که گفتگوهای دوجانبه راه حل کار است.

اردوغان با اشاره به کاهش روابط اقتصادی دو کشور نسبت به سال ۲۰۱۷ اعلام کرد که هدف دو کشور رسیدن به حجم تجاری ۳۰ میلیارد دلاری است. رئیس جمهور ترکیه تصریح کرد: همکاری‌های دو کشور را گسترش خواهیم داد و اقدامات زیادی وجود دارد که ترکیه و ایران برای پایان درگیری‌ها و برقراری صلح در منطقه می توانند انجام دهند.

رئیس جمهور ترکیه در پایان بر توسعه همکاری های ترکیه و ایران در تمام زمینه ها طی سال های آتی تاکید کرد.

انتهای پیام/