تعیین تکلیف مجلس برای تبلیغات انتخاباتی کاندیداها در صداوسیما

نمایندگان مجلس شورای اسلامی، شرایط تبلیغات انتخاباتی کاندیدای مجلس در صدا و سیما را مشخص کردند. به گزارش خبرنگار مهر، در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات، وکلای ملت ماده ۴۱ و ۴۲ این طرح را به تصویب رساندند. بر اساس ماده ۴۱، ماده ذیل […]

نمایندگان مجلس شورای اسلامی، شرایط تبلیغات انتخاباتی کاندیدای مجلس در صدا و سیما را مشخص کردند.

به گزارش خبرنگار مهر، در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات، وکلای ملت ماده ۴۱ و ۴۲ این طرح را به تصویب رساندند.

بر اساس ماده ۴۱، ماده ذیل به عنوان ماده (۶۵ مکرر ۳) به قانون الحاق می‌شود:

ماده ۶۵ مکرر ۳- صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران دستورالعمل برنامه‌ها و زمان بندی شبکه‌های رادیویی و تلویزیونی استانی را به نحوی تنظیم می‌کند که امکان برخورداری نامزدها از این امکانات به صورت برابر وجود داشته باشد.

ترتیب و تنظیم برنامه تبلیغات نامزدهای انتخاباتی از طریق صدا و سیما با رعایت برابری نامزدها با پیشنهاد مدیر کل صدا و سیمای استان به عهده کمیسیون بررسی تبلیغات استان است.

همچنین مطابق با ماده ۴۲، ماده ذیل به عنوان ماده (۶۵ مکرر ۴) به قانون الحاق می‌شود:

ماده ۶۵ مکرر ۴- مسئولیت نظارت بر حسن اجرای این دستورالعمل در حوزه‌های انتخابیه بر عهده کمیسیون بررسی تبلیغات استان است.

بر اساس تبصره ماده ۴۲ در صورت تخلف دستگاه‌ها و مسئولان مربوطه از احکام این ماده، مرتکب به مجازات درجه ۶ قانون مجازات اسلامی به استثنای حبس محکوم می‌شود.

انتهای پیام/