تنها فیلم ورزشی فجر بدون ضدقهرمان

تهران- ایرنا- کارگردان فیلم سینمایی «سونامی» تنها فیلم ورزشی سی‌وهفتمین جشنواره فیلم فجر گفت: این فیلم زندگی دو قهرمان را به تصویر می‌کشد و در آن از داشتن ضد قهرمان دوری کردم. به گزارش عصر پنجشنبه خبرنگار ایرنا، میلاد صدرعاملی در نشست خبری فیلم سینمایی سونامی که با حضور عوامل از جمله محمدرضا صدرعاملی نویسنده، […]

تهران- ایرنا- کارگردان فیلم سینمایی «سونامی» تنها فیلم ورزشی سی‌وهفتمین جشنواره فیلم فجر گفت: این فیلم زندگی دو قهرمان را به تصویر می‌کشد و در آن از داشتن ضد قهرمان دوری کردم.

به گزارش عصر پنجشنبه خبرنگار ایرنا، میلاد صدرعاملی در نشست خبری فیلم سینمایی سونامی که با حضور عوامل از جمله محمدرضا صدرعاملی نویسنده، کوروش رجلی مشاور و مربی تکواندو، بهرام رادان، مهرداد صدیقیان، علیرضا شجاع نوری، امیرمهدی ژوله و فرشته حسینی به عنوان بازیگران در پردیس سینمایی ملت برگزار شد اظهار داشت: ورزشکاران در «سونام» شبیه هیچ کدام از شخصیت های اصلی نیستند اما در بخش ورزشکاران دختر وامدار اتفاقات واقعی بودیم زیرا در دوره ای فدراسیون جهانی اجازه بازی به ورزشکاران مسلمان را نمی داده است اما سه دختر از کشور ایران آغازگر بازی با حجاب در جهان می‌شوند.
وی درباره انتخاب بهرام رادان و مهرداد صدیقیان به عنوان ورزشکار در فیلم سونامی تصریح کرد: انتخاب های محدودی برای بازیگر داشتم زیرا در میان بازیگران ما افرادی که فرم بدنی مناسبی داشته باشند کم دیده می‌شود.
میلاد صدرعاملی افزود: همچنین بازیگران این فیلم باید از دو نسل مختلف انتخاب می‌شدند و این که رادان و صدیقیان به دو دهه ۶۰ و ۷۰ تعلق داشتند در انتخاب من تاثیر گذار بود.
** سونامی؛ تصویرگر رنج قهرمانان در پیروزی جهانی است
وی همچنین با اشاره به مشاوره کوروش رجلی مربی تکواندو گفت: بدون ایشان سونامی به نتیجه نمی‌رسید زیرا سه ماه پیش از آغاز فیلمبرداری تمرین کردند و در لیگ ها حضور یافتند.
میلاد صدرعاملی درباره تاثیر حضور پدرش در شورای انتخاب بنیاد سینمایی فارابی، تاکید کرد: در زمان تصویب این فیلمنامه پدرم عضوی از این شورا نبود و در حال حاضر نیز در جلسات شرکت نمی کند.
وی اظهار داشت: سونامی تصویرگر رنج‌هایی است که یک قهرمان برای رسیدن به پیروزی جهانی به جان می خرد.
محمدرضا صدرعاملی نویسنده فیلمنامه نیز در پاسخ به این سوال که چرا تحولی در پایان داستان در شخصیت ها اتفاق نمی افتد، گفت: در تمام فیلم‌ها نیاز به این تحول نیست زیرا در این صورت فیلم و شخصیت‌ها باورپذیر نمی‌شوند.
** سینمای ایران محترم و شریف است
بهرام رادان بازیگر فیلم سونامی با بیان اینکه سینمای ما محترم و شریف است و باید آن را شناخت اظهار داشت: همکاری من با مهرداد صدیقیان اتفاقی بوده و قدمت دوستی ما بیشتر از تعداد کارهای مشترک ماست و کاملا هم همکاری‌ها اتفاقی بوده است.
وی همچنین با اشاره به اینکه هر بازیگری با افزایش تجربه، علم و آگاهی نسبت به اطراف، بازی در نقش های نزدیک به تمایلات خود را انتخاب می کند، تاکید کرد: بازیگر با احترام به شعور مخاطب، در انتخاب نقش سخت‌گیری می کند اما در موقعیت گاه اشتباه می‌کند؛ من در این دوره از جشنواره در سه فیلم «ایده اصلی»، «آشفته‌گی» و «سونامی» بازی کردم و در هر سه تلاش کردم بهترین بازی خودم را ارائه دهم.
وی با بیان اینکه من انتقادات بی رحمانه ای نسبت به خود دارم، تاکید کرد: برای هر بازیگری مهم نقش است مکمل و اصلی بودن نقش، تاثیری در انتخاب ندارد.
رادان با بیان اینکه در ورزش تکواندو افراد در ۲۵ سالگی بازنشسته می شوند تاکید کرد: تمرینات سختی داشتیم و امروز فکر می کنم کاش زمان بیشتری برای تمرین داشتیم تا از خودم راضی تر بودم.
امیر مهدی ژوله دیگر بازیگر فیلم سینمایی سونامی خاطرنشان کرد: در اوایل فیلم در فدراسیون تکواندو صحبت هایی بین دو گروه از کسانی که مخالف و موافق بازی با رقیب اسرائیلی هستند در می گیرد اما این سکانس به طور کامل از فیلم حذف شده است.
وی افزود: در فیلم سونامی ورزشکاران قهرمانانه تلاش کردند تا به نتیجه برسند اما اساسا در بعضی جوامع قهرمانان زورشان نمی رسد که به جایی برسند و در این فیلم این اتفاق می افتد و ما آن را زیست می کنیم.
به گزارش ایرنا، فیلم سینمایی «سونامی» به کارگردانی میلاد صدرعاملی یک درام ورزشی است که به چالش‌های رقابتی ورزشکاران می‌پردازد و محوریت فیلمنامه درباره زندگی یک تکواندوکار است.
در این فیلم که تنها فیلم ورزشی سی‌وهفتمین جشنواره فیلم فجر و بخش نگاه نو است بهرام رادان، مهرداد صدیقیان، علیرضا شجاع‌نوری و رعنا آزادی‌ور به ایفای نقش می‌پردازند.
فراهنگ** ۹۰۵۳
انتهای پیام/