جریمه جوان سوئدی به اتهام تهدید بازیکن تیم ملی

تهران- ایرنا- دادگاهی در سوئد جوان ۱۷ ساله ای را که «جیمی دورماز» بازیکن تیم ملی فوتبال این کشور را در جریان جام جهانی روسیه تهدید کرده بود، به پرداخت جریمه نقدی محکوم کرد. به گزارش ایرنا، خبرگزاری فرانسه روز سه شنبه نوشت: دورماز پس از اینکه در دقایق پایانی بازی تیم ملی سوئد مقابل […]

تهران- ایرنا- دادگاهی در سوئد جوان ۱۷ ساله ای را که «جیمی دورماز» بازیکن تیم ملی فوتبال این کشور را در جریان جام جهانی روسیه تهدید کرده بود، به پرداخت جریمه نقدی محکوم کرد.

به گزارش ایرنا، خبرگزاری فرانسه روز سه شنبه نوشت: دورماز پس از اینکه در دقایق پایانی بازی تیم ملی سوئد مقابل آلمان در مرحله گروهی جام جهانی با ضربه ایستگاهی که به ژرمن ها تقدیم کرد، مقدمات گل پیروزی بخش آنها را در دقیقه ۹۵ فراهم آورد، در شبکه های مجازی هدف هجمه انتقادها و کامنت های توهین آمیز قرار گرفت.
با این وجود، تیم ملی سوئد موفق شد تا به مرحله یک چهارم تورنمنت روسیه صعود کند.
دورماز که هم اکنون برای باشگاه تولوز فرانسه توپ می زند، در آن زمان تایید کرد که خانواده و فرزندان وی نیز هدف تهدید قرار گرفته اند.
بدنبال این اتفاقات، فدراسیون فوتبال سوئد گزارش توهین های مجازی شامل چندین پیام نژادپرستانه را به پلیس اعلام کرد و دادستانی این کشور سه پست مشخص را که همگی توسط جوانان منتشر شده بودند، شناسایی کرد.
براین اساس نخستین فرد با توبیخ کتبی مواجه شد و فرد دوم جریمه در نظر گرفته شده را بدون محاکمه پذیرفت.
این در حالی است که نفر سوم روز گذشته به دلیل تکذیب اتهامات مبنی بر تهدید، در دادگاه محاکمه شد.
در میان پیام های منتشر شده توسط این فرد می توان به موارد زیر اشاره کرد: «آدرس خانه ات را می دانم، بهتر است مراقب باشی» و «مهاجر کثیف».
براساس حکم اعلام شده توسط دادگاه مذکور، این جوان باید ضمن پرداخت ۲۷۰ دلار به دولت، مبلغ تقریبی یک هزار دلار نیز به عنوان غرامت به دورماز پرداخت کند.
رئیس فدراسیون فوتبال سوئد نیز ضمن تمجید حکم صادر شده، اظهار داشت: این تصمیم پیام روشنی بود تا همه اقشار جامعه بدانند که چنین رفتارهای کینه توزانه و نژادپرستانه ای در سوئد به هیچ عنوان پذیرفته شده نیست.
ورزشی**۳۹۹۱**۹۱۲۹
انتهای پیام/