نماینده ولی‌ فقیه در آذربایجان شرقی:

جشن ۴۰ سالگی انقلاب اسلامی به بهترین شکل ممکن برگزار شود

صافی - نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی خواستار برگزاری بهترین شکل جشن های ۴۰ سالگی انقلاب اسلامی شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل‌هاشم، ظهر امروز در خطبه‌ های نماز جمعه تبریز در مصلای اعظم امام خمینی(ره) با اشاره به سالروز ورود حضرت امام به میهن اسلامی ابراز داشت: ۱۲ بهمن ماه، روز آغاز دهه فجر است به طوری که امام راحل پس از ۱۵ سال دوری از وطن در میان استقبال میلیونی و پرشور قدم به خاک ایران گذاشت که پس از گذشت ۱۰ روز از ورود ایشان در ۲۲ بهمن، انقلاب اسلامی ایران به پیروزی رسید.

وی ۴۰ سالگی انقلاب را زمان پختگی و بالندگی انقلاب اسلامی دانست و ابراز داشت: این انقلاب نتیجه تلاش ‌ها، مجاهدت و از خودگذشتگی‌ های مردم و مسئولان در پاسداری و حراست از انقلاب است.

نماینده ولی‌ فقیه در آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه از ابتدای پیروزی انقلاب با وجود دشمنی‌ها و کارشکنی‌ های نظام سلطه به لطف الهی و انقلاب، دستاوردهای عظیم و چشمگیری در سطوح مختلف داخلی و منطقه‌ای به دست آورده ایم، خاطرنشان کرد: این برخلاف پیش ‌بینی سردرمداران آمریکایی است که مدعی بودند انقلاب ایران ۴۰ سالگی خود را نخواهد دید و جشن کریسمس را در تهران برگزار خواهند کردند.

وی ادامه داد: دشمنان انقلاب اسلامی کور خوانده اند، الحمدالله انقلاب با قامت استوار از قبل ایستاده و ۴۰ سالگی پیروزی خود را جشن خواهد گرفت، عدد ۴۰ نیز در فرهنگ ما بسیار مهم است و به همین منظور باید جشن‌ های سالگرد پیروزی انقلاب، ضمن رعایت حرمت ایام فاطمیه به بهترین شکل ممکن برگزار شود.

امام جمعه تبریز با اشاره به برپایی نمایشگاه دستاوردهای انقلاب اسلامی در مصلی امام خمینی(ره) تبریز گفت: این نمایشگاه انصافا خدمات ۴۰ ساله را به خوبی به تصویر کشیده و شعار «ما می توانیم» را به نمایش گذاشته که تنها راهبرد عبور از مشکلات کشور است.

نماینده ولی ‌فقیه در استان آذربایجان شرقی با بیان اینکه تجربه ۴۰ ساله انقلاب اسلامی ایران مملو از تجربیات گران سنگی است، گفت: خوشبختانه برخی اصول و باورها و شعارها حقیقت خود را در عمل آشکار کرده است و امروز رمز پیشرفت کشور، فصل الخطاب قرار دادن بیانات مقام معظم رهبری حضرت امام خامنه‌ای است.

حجت ‌الاسلام والمسلمین آل ‌هاشم با مهم ارزیابی کردن نقش آفرینی همه ملت در عبور از بحران‌ ها اذعان داشت: آحاد مردم باید دست به دست هم بدهند تا به آرمان‌ های این انقلاب اسلامی دست پیدا کنیم.

وی با برشمردن شعارهای شاخص انقلاب اسلامی تصریح کرد: عدم اعتماد به دشمنان شعار شاخص انقلاب اسلایم ایران است، هزینه سازش بیشتر از هزینه مقاومت است و برخی افراد موافق سازش باید این شعار را به یاد بیاورند.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه مدیریت جهادی رمز موفقیت انقلاب اسلامی است، تاکید کرد: آمریکا هیچ غلطی نمی‌ تواند بکند اگر ما اقتصاد مقاومتی و مصرف کالای ایرانی را به طور عملی و جدی در کشور پیاده کنیم.

حجت ‌الاسلام والمسلمین آل ‌هاشم همچنین بر ضرورت حضور پرشکوه مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال خاطرنشان کرد: دشمن تلاش می کند تا حضور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن را کمرنگ کند تا فشار اقتصادی علیه ایران را پررنگ تر کنند، براین اساس مردم ایران در ۴۰ سالگی انقلاب یک راهپیمایی مهم را پیش رو دارند.

وی ذلیل شدن دشمنان انقلاب اسلامی را از دیگر شاخص های مهم انقلاب اسلامی برشمرد و افزود: در ۴۰ سالگی انقلاب تحریم‌ های ظالمانه آمریکا و تهدیدات غرب علیه موجودیت انقلاب بی ‌سابقه است از این رو باید با حضور پرشو ردر صحنه به وظیفه دینی و انقلابی خودمان عمل کنیم.

امام جمعه تبریز همچنین با اشاره به اینکه ما همیشه شعار پایدار و همیشگی خود را که شعار جاودانه “مرگ بر آمریکا” است بر زبان خواهیم آورد، تاکید کرد: در کودتای اخیر در کشور ونزوئلا برخی فشارهای اقتصادی از طرف آمریکا وجود دارد اما در کل اکثر مردم ونزوئلا، دوستدار دولت خود هستند و آمریکا می‌ خواهد تا با استفاده از نفوذ و انجام عملیات روانی ارتش این کشور را برهم زده و با شعارهای عوام فریب آنها را به زیر سلطه خود بکشد.

انتقاد از حرکت ضدفرهنگی و انقلاب جشنواره فجر

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی در بخش دیگری با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در زیارت اخیر خود از قبور شهدا گفت: از مسئولان شهرداری و بنیاد شهدا تقاضا داریم همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند نسبت به موضوع یکسان‌ سازی و حذف علامت‌ ها از مزار شهدا دقت کنند چراکه این کار درستی نیست، متولیان امر توصیه رهبری را در برنامه خود نصب ‌العین قرار دهند.

وی در ادامه به برگزاری رزمایش اقتدار ۹۷ توسط ارتش جمهوری اسلامی در منطقه اصفهان اشاره کرد و گفت: این رزمایش در موقعیت حساس فعلی یک رزمایش با عظمت بود و برای همه دوستداران پیام صلح و امنیت را داشت.

امام جمعه تبریز همچنین با انتقاد از حرکات ضد فرهنگی در مراسم افتتاحیه ۳۷ امین دوره فجر عنوا نکرد: در این جشنواره تئاتری با عنوان “سلام ۴۰ سالگی” اجرا شد و بعد از اتمام نمایش سرودی به صورت گروهی خوانده شد که در شأن انقلاب نبود و البته مهم‌ تر از آن، صحبت‌ های هتاکانه در همان برنامه از تریبون بود که جای تامل و برخورد جدی دارد.

نماینده ولی‌ فقیه در استان آذربایجان شرقی ضمن محکوم کردن این حرکت ضدفرهنگی و انقلابی از متولیان خواست تا از بروز چنین حرکاتی جلوگیری کرده و از دستاوردهای انقلاب در زمینه فرهنگ و هنر که با زدودن فضای سرشار از انحرافات اخلاقی دوران طاغوتی همراه بود، حفظ و پایداری کنند.

انتهای پیام/