دعوت آمریکا از اعضای کونکاکاف برای حضور در تورنمنتی جدید

تهران- ایرنا- فدراسیون فوتبال آمریکا قصد دارد سال آینده تورنمنتی بین المللی را با حضور ۱۰ تیم از آمریکای جنوبی و قدرتمندترین تیم های منطقه کونکاکاف برگزار کند. به گزارش ایرنا، خبرگزاری فرانسه روز چهارشنبه نوشت: «کارلوس کوردیرو» رئیس فدراسیون فوتبال آمریکا با ارسال نامه ای به ۱۰ فدراسیون عضو کنفدراسیون فوتبال آمریکای شمالی، مرکزی […]

تهران- ایرنا- فدراسیون فوتبال آمریکا قصد دارد سال آینده تورنمنتی بین المللی را با حضور ۱۰ تیم از آمریکای جنوبی و قدرتمندترین تیم های منطقه کونکاکاف برگزار کند.

به گزارش ایرنا، خبرگزاری فرانسه روز چهارشنبه نوشت: «کارلوس کوردیرو» رئیس فدراسیون فوتبال آمریکا با ارسال نامه ای به ۱۰ فدراسیون عضو کنفدراسیون فوتبال آمریکای شمالی، مرکزی و کارائیب (کونکاکاف) آنها را از درخواست خود برای برگزاری این تورنمت مطلع کرد که بر اساس گزارش نیویورک تایمز کونکاکاف این موضوع را روز گذشته تایید کرد.
این رویداد که شباهت های زیادی با کوپا آمریکای قرن در سال ۲۰۱۶ دارد، قرار است در خاک آمریکا و همزمان با یورو ۲۰۲۰ برگزار شود.
بر اساس گزارش مذکور، مبلغ تقریبی ۲۰۰ میلیون دلار مابین تیم ها و نهادهای شرکت کننده در این تورنمنت تقسیم خواهد شد و قهرمان نهایی۱۱میلیون دلار پاداش خواهد گرفت.
کونکاکاف به عنوان نهاد ناظر بر فوتبال منطقه آمریکای شمالی، آمریکای مرکزی و کارائیب، ضمن استقبال از این پیشنهاد، تورنمنت مذکور را متممی برای رقابت های قهرمانی منطقه ای خود که با نام «گلدن کاپ» شناخته می شود، توصیف کرد.
پیشنهاد آمریکا هفته آینده و در جریان جلسه شورای فیفا در میامی به بحث و تبادل نظر گذاشته خواهد شد.
کوپا آمریکای قرن در سال ۲۰۱۶ برای گرامیداشت یکصدمین سالروز آغاز به کار جام ملت های آمریکای جنوبی، در ورزشگاه های سرتاسر کشور آمریکا و با شرکت ۱۰ عضو منطقه آمریکای جنوبی و ۶ تیم از منطقه کونکاکاف برگزار شد.
موفقیت این رویداد که در نهایت با پیروزی شیلی مقابل آرژانتین در ضربات پنالتی به پایان رسید، به نوعی مقدمه پیشنهاد مشترک آمریکا، مکزیک و کانادا برای میزبانی از جام جهانی ۲۰۲۶ محسوب می شود.
ورزشی**۳۹۹۱**۱۵۹۷
انتهای پیام/