صادقی در مخالفت با وزیر پیشنهادی صنعت:

رحمانی درباره فساد خودرویی در دوران قائم‌مقامی وزیر توضیح دهد

صافی - عضو فراکسیون امید مجلس در مخالفت با وزیر پیشنهادی صنعت گفت: آقای شریعتمداری تقصیر فساد را بر عهده وزیر قبلی گذاشت، شما قائم مقام آقای نعمت‌زاده بودید؛ در این زمینه چه توضیحی دارید؟

محمود صادقی نماینده تهران در جلسه علنی امشب مجلس و در ادامه بررسی صلاحیت رضا رحمانی وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت، در مخالفت با این وزیر پیشنهادی اظهار داشت: یک سال و نیم از رأی مردم می‌گذرد و سرمایه اجتماعی رو به افول است؛ آقای روحانی فرمودند که «سخنان انتخاباتی نگویید»؛ باید رویه ایشان را ادامه دهیم و زمان انتخابات وعده بدهیم.

وی افزود: برنامه پیشنهادی آقای رحمانی از برنامه استراتژیک وزارت صنعت اقتباس شده که قبل از سال ۹۷ تدوین شده و داده‌های آن بر اساس داده‌های سال ۹۶ است؛ حتی این داده‌ها بر اساس شرایط جدید هم، به روز نشده است.

عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در برنامه‌های آقای رحمانی به دوران تحریم و پساتحریم توجه ویژه‌ای صورت نگرفته است، گفت: در این برنامه طرحی برای عبور از بحران تحریم‌ها پیش‌بینی نشده است.

صادقی با بیان اینکه برنامه‌های رحمانی ارتباط معناداری با بودجه‌های سالانه دولت ندارد، تصریح کرد: هدفگذاری‌های ایشان، بالاتر از بودجه‌های سنواتی است و معلوم نیست با چه منابعی می‌خواهد به این اهداف دست یابد.

وی اظهار داشت: برنامه‌های ایشان کلی‌گویی و بسیار گسترده است؛ گویا می‌خواهد همه مشکلات عالم و آدم را حل کند درحالی‌که باید اولویت‌بندی انجام شود.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی خطاب به رحمانی گفت: شما برنامه‌ای برای رقابت سالم و مقابله با انحصار ارائه نداده‌اید.

صادقی تأکید کرد: آقای شریعتمداری تقصیر فساد را بر عهده وزیر قبلی خود (نعمت زاده) گذاشت، شما در این خصوص چه می‌گویید؟ شما در زمان آقای نعمت‌زاده، قائم مقام وزیر بودید.

عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی درباره مدارک و پست‌های مدیریتی رحمانی خاطرنشان کرد: یک تریلی عنوان و سِمَت برای شما اعلام شده است؛ چگونه توانسته‌اید با این همه مسئولیت، سه مقطع تحصیلی را بگذرانید؟ آیا امکان دارد یک دانشجو با این همه مسئولیت، سر کلاس حاضر شود؟