رشد ۲۲ درصدی تولید کنسانتره سنگ آهن در ۹ ماهه امسال

تهران- ایرنا- سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) اعلام کرد: تولید کنسانتره سنگ آهن شرکت های بزرگ از آغاز امسال تا پایان آذرماه با رشد ۲۲ درصدی به ۳۴ میلیون و ۳۰۶ هزار و ۸۷۴ تن کنسانتره سنگ آهن رسید. به گزارش روز شنبه ایرنا از ایمیدرو، این رقم در مدت […]

تهران- ایرنا- سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) اعلام کرد: تولید کنسانتره سنگ آهن شرکت های بزرگ از آغاز امسال تا پایان آذرماه با رشد ۲۲ درصدی به ۳۴ میلیون و ۳۰۶ هزار و ۸۷۴ تن کنسانتره سنگ آهن رسید.

به گزارش روز شنبه ایرنا از ایمیدرو، این رقم در مدت مشابه پارسال، ۲۸ میلیون و ۱۵۹ هزار و ۵۱۰ تن بود.
از این میزان، شرکت های «گل گهر» ۱۱ میلیون و ۸۸۸ هزار و ۴۸۶ تن، «چادرملو» ۶ میلیون و ۷۳۹ هزار و ۲۶۳ تن، «سنگ آهن مرکزی» چهار میلیون و ۲۵ تن، «توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه» سه میلیون و ۸۶۴ هزار و ۱۱۸ تن، «گهر زمین» سه میلیون و ۲۶۷ هزار و ۳۳۲ تن، «اپال پارسیان سنگان» ۲ میلیون و ۱۹۹ هزار و ۴۸۶ تن، «صنعتی و معدنی توسعه ملی» یک میلیون و ۷۶ هزار و ۴۲۹ تن، «صبا نور» ۸۹۳ هزار و ۶۰۲ تن و «جلال آباد» ۳۷۸ هزار و ۱۳۳ تن کنسانتره سنگ آهن تولید کردند.
** افزایش ۳۵ درصدی تولید دانه بندی
برپایه این گزارش، پنج شرکت بزرگ معدنی در ۹ ماهه امسال، پنج میلیون و ۳۵۴ هزار و ۷۹۶ تن سنگ آهن دانه بندی تولید کردند که در همسنجی با پارسال (تولید سه میلیون و ۹۵۵ هزار و ۱۶۰ تن)، ۳۵ درصد رشد نشان می دهد.
از این میزان، شرکت سنگ آهن سنگان یک میلیون و ۵۲۴ هزار و ۶۱۴ تن، صبا نور یک میلیون و ۴۷۳ هزار و ۵۰۴ تن، سنگ آهن مرکزی یک میلیون و ۱۷۵ هزار و ۱۰۳ تن، فلات مرکزی ۷۹۷ هزار و ۱۷۹ تن، چادرملو ۳۲۲ هزار و ۱۶۴ تن و «میشدوان» ۶۲ هزار و ۲۳۲ تن تولید کرده است.
به گزارش ایرنا، جداول آماری دوره ۹ ماهه نشان می دهد که میزان استخراج سنگ آهن خام افزون بر ۴۸ میلیون و ۷۵۹ هزار و ۹۸۶ تن، تولید سنگ آهن ۲۷ میلیون و ۳۱ هزار و ۶۸۹ تن و محصول ارسالی برای مصرف ۲۶ میلیون و ۹۷۳ هزار و ۴۸۶ تن بود.
اقتصام*۳۰۶۵**۲۰۲۵
انتهای پیام/