سینمای انیمیشن فرصتی برای خلق شخصیت های تخیلی است

تهران- ایرنا- یازدهمین جشنواره بین المللی پویانمایی این روزها پذیرای آثار برتر است، عرصه ای که کارگردان فیلم پویانمایی کوتاه آن را فرصتی برای خلق شخصیت‌های تخیلی می داند. «داریوش اسکویی» روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا تاکید کرد که جشنواره پویانمایی تهران، فضایی ایجاد کرده که تمامی فعالان این حوزه تمایل به […]

تهران- ایرنا- یازدهمین جشنواره بین المللی پویانمایی این روزها پذیرای آثار برتر است، عرصه ای که کارگردان فیلم پویانمایی کوتاه آن را فرصتی برای خلق شخصیت‌های تخیلی می داند.

«داریوش اسکویی» روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا تاکید کرد که جشنواره پویانمایی تهران، فضایی ایجاد کرده که تمامی فعالان این حوزه تمایل به حضور دارند.
کارگردان فیلم پویانمایی کوتاه «باربر» را در بخش آثار دانشجویی بخش بین‌الملل یازدهمین جشنواره پویانمایی تهران به رقابت گذاشته است، افزود: من علاقه‌مند بودم تا فیلم «باربر» توسط استادان پویانمایی در این جشنواره دیده شود.
وی با توضیح اینکه پویانمایی کوتاه باربر به زندگی انسان از نوزادی تا مرگ می‌پردازد، تصریح کرد: در این فیلم زندگی انسانی به چالش کشیده می‌شود که به روزمرگی خو گرفته است؛ انسانی که به مال‌اندوزی و تملک‌طلبی عادت کرده و به هر چه می‌بیند حس تملک دارد.
کارگردان بهترین فیلم پویانمایی بخش ملی جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان اصفهان ادامه داد: انسان امروزی قصد دارد هر چه می‌بیند را تصاحب کند و در اختیار خود بگیرد، حال این خواسته‌ها می‌تواند تجربیات زندگی یا مادیات باشد.
اسکویی درباره تفاوت سینمای زنده با پویانمایی نیز توضیح داد: در پویانمایی قدرت تخیل بیشتری نسبت به سینمای زنده وجود دارد و در سینمای زنده نمی‌توان به هر موضوعی اشاره کرد زیرا همه چیز قرار است غیرواقعی باشد اما در پویانمایی فضا گسترده‌تر است.
این انیماتور عنوان کرد: در پویانمایی کارگردان می‌تواند خالق یک شخصیت تخیلی باشد؛ شخصیتی که شاید هیچ کس، ما‌ به ‌ازای بیرونی از آن ندیده باشد.
اسکویی اظهارامیدواری کرد که فیلم «باربر» توسط نخبگان پویانمایی، مخاطبان حرفه‌ای، دانشجویانی که بخش آکادمیک را تشکیل می‌دهند و علاقه‌مندان به این رشته، مورد استقبال قرار گیرد.
یازدهمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران که از ۱۲ اسفندماه در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آغاز شده است، فردا ۱۶ اسفندماه به کار خود پایان می‌دهد.
علمی**۱۸۸۳** ۱۰۵۵
انتهای پیام/