شاهکارهای تاریخ سینما که به اسکار نرسیدند

همشهری آنلاین: آکادمی اسکار در طول ۹ دهه برگزاری این جوایز سینمایی، گاها انتخاب‌های جنجالی و پر حرف و حدیث در شاخه بهترین فیلم داشته است تا دست برخی از مهم‌ترین فیلم‌های تاریخ سینما از اسکار بهترین فیلم؛ کوتاه بماند. به گزارش ایسنا، اگر عدالت همواره در جوایز اسکار برقرار بود فیلم «رستگاری در شاوشنک» […]

همشهری آنلاین: آکادمی اسکار در طول ۹ دهه برگزاری این جوایز سینمایی، گاها انتخاب‌های جنجالی و پر حرف و حدیث در شاخه بهترین فیلم داشته است تا دست برخی از مهم‌ترین فیلم‌های تاریخ سینما از اسکار بهترین فیلم؛ کوتاه بماند.

به گزارش ایسنا، اگر عدالت همواره در جوایز اسکار برقرار بود فیلم «رستگاری در شاوشنک» باید در سال ۱۹۹۴ برنده جایزه اسکار بهترین فیلم می‌شد. این فیلم به کارگردانی «فرانک دارابونت» با بازی «تیم رابینز» و «مورگان فریمن» در جوایز اسکار آن سال نامزد کسب چندین جایزه از جمله بهترین فیلم بود اما در نهایت حتی یک جایزه نیز دریافت نکرد و رقابت در شاخه بهترین فیلم را نیز به فیلم «فارست گامپ» به کارگردانی «رابرت زمه‌کیس» واگذار کرد.

رستگاری در شاوشنک

یکی از جنجالی‌ترین انتخاب‌های آکادمی اسکار در سال ۲۰۰۵ رقم خورد، زمانی که فیلم «کوهستان بروکبک» به کارگردانی «آنگ لی» رقابت را به فیلم «تصادف» ساخته‌ی «پل هگیس» واگذار کرد.

فیلم تحسین شده «کوهستان بروکبک» با بازی «هیث لجر» و «جک جیلنهال» مهم‌ترین عناوین فصل جوایز سینمایی را از آن خود کرده بود اما گفته می‌شود اعضای آکادمی به سبب ترس از محتوای غیرمتعارف فیلم دست به انتخاب آن نزدند.

این فیلم که کار خود را با کسب جایزه شیر طلای بهترین فیلم جشنواره ونیز آغاز کرده بود در ادامه جایزه بهترین فیلم و کارگردانی جوایز بفتا، گلدن گلوب را به دست آورد و در جوایز اسکار نیز در ۸ شاخه نامزد کسب جایزه شد اما در نهایت توانست سه جایزه بهترین کارگردانی، فیلمنامه اقتباسی و موسیقی متن را به خانه ببرد و رقابت شاخه بهترین فیلم را به کج‌سلیقگی اعضای آکادمی واگذار کرد.

#سینمای جهان کد N2094199 همشهری آنلاین
انتهای پیام/