صفاری نطنزی: سفر رئیس جمهور به عراق نقش اساسی در توسعه مناسبات اقتصادی دارد

رئیس کمیته روابط خارجی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این‌که «سفر رئیس جمهور به عراق نقش اساسی در توسعه روابط اقتصادی با این کشور خواهد داشت»، گفت: عراق بازار با پتانسیل زیادی دارد که صادرکنندگان ما می‌توانند در آنجا فعال شوند. مرتضی صفاری نطنزی در گفت‌وگو با ایسنا، […]

رئیس کمیته روابط خارجی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این‌که «سفر رئیس جمهور به عراق نقش اساسی در توسعه روابط اقتصادی با این کشور خواهد داشت»، گفت: عراق بازار با پتانسیل زیادی دارد که صادرکنندگان ما می‌توانند در آنجا فعال شوند.

مرتضی صفاری نطنزی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به سفر رئیس جمهور به عراق، اظهار کرد: ما ۶۰ هزار کیلومتر مرز مشترک با عراق داریم، به لحاظ مذهبی و اقتصادی به یکدیگر نزدیکیم و ارتباط تجاری بین دو کشور جریان زیادی دارد.

وی ادامه داد: بیشترین تردد بین ایران و عراق در کشورهای همسایه رخ می‌دهد به لحاظ مراکز مذهبی و پیوندهای تاریخی و طولانی‌مدت ما با عراق نزدیکی بسیاری داریم. این‌که رییس جمهور به عنوان بالاترین مقام سیاسی کشور به عراق رفته است، خود می‌تواند در توسعه و تحکیم روابط نقش‌آفرین باشد.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط منطقه و مقابله با جریان افراطی‌گری و تروریسم در منطقه، ایران و عراق به شدت برای مقابله با داعش و افراطی‌گری فعال بودند و ایران به عراق کمک‌های چشم‌گیر و قابل توجهی کرد. همه اینها مولفه مهمی در سفر رئیس جمهور به عراق به‌شمار می‌آید که امیدواریم تاثیر و نقش آن درباره دو کشور و مسائل منطقه‌ای تاثیرگذار باشد و همچنین تاثیرات آن را در ارتباطات بین‌المللی ببینیم.

صفاری نطنزی با بیان این‌که «بیشترین روابط تجاری ما در منطقه با کشور عراق است»، گفت: دو کشور ظرفیت زیادی در حوزه تجاری دارند، عراق بازاری با پتانسیل بالا برای صادرکنندگان ما است که می‌توان به دلیل شرایط تحریمی از این فضا استفاده کرد کما این‌که واردات هم دارای اهمیت است.

انتهای پیام

انتهای پیام/