نحوه ورود سازمان های نیروهای مسلح در حوادث غیر مترقبه مشخص شد

تهران – ایرنا – نمایندگان مجلس شورای اسلامی نحوه ورود و نقش آفرینی نیروهای مسلح در حوادث غیر مترقبه و مدیریت بحران را مشخص کردند. به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، نمایندگان در ادامه جلسه علنی امروز یکشنبه مجلس شورای اسلامی موادی از لایحه مدیریت حوادث غیر مترقبه کشور را تصویب کردند. در این لایحه آمده […]

تهران – ایرنا – نمایندگان مجلس شورای اسلامی نحوه ورود و نقش آفرینی نیروهای مسلح در حوادث غیر مترقبه و مدیریت بحران را مشخص کردند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، نمایندگان در ادامه جلسه علنی امروز یکشنبه مجلس شورای اسلامی موادی از لایحه مدیریت حوادث غیر مترقبه کشور را تصویب کردند.
در این لایحه آمده است: در شرایط اضطراری و پاسخ به بحران، چنانچه خدمات و امکانات دستگاه ها و نهادهای دولتی، عمومی غیر دولتی به تنهایی کافی نبوده و یا ارائه آن ها زمانبر باشد به نحوی که احتمال وقوع خسارات جانی و مادی باشد، بخش های خصوصی و تعاونی موظفند خدمات و امکانات موجودشان را به درخواست رییس ستاد ارائه دهند.
بر اساس این ماده، در این موارد، هزینه خدمات ارائه شده طبق تعرفه های قانونی و در صورت عدم وجود، بر اساس عرف، از سوی دستگاه سفارش دهنده پرداخت می شود.
نمایندگان همچنین در ماده دیگری تصویب کردند: مسوولیت های سازمان های نیروهای مسلح در حوادث غیر مترقبه و مدیریت بحران و نحوه ورود و نقش آفرینی میزان و چگونگی به کارگیری نیروی انسانی و منابع و امکانات آن ها در حوادث مذکور مبتنی بر اصل ۱۴۷ قانون اساسی و اساس نامه آن مطابق با آیین نامه ای خواهد بود که توسط ستاد کل نیروهای مسلح با همکاری دولت تهیه و به تصویب فرمانده معظم کل قوا می رسد.
در اصل ۱۴۷ قانون اساسی آمده است: دولت باید در زمان صلح از افراد و تجهیزات فنی ارتش در کارهای امدادی، آموزشی، تولیدی، و جهاد سازندگی، با رعایت کامل موازین عدل اسلامی استفاده کند در حدی که به آمادگی رزمی آسیبی وارد نیاید.
سیام*۳۰۵۰**۹۱۲۱
انتهای پیام/