کتابخانه ها باید محلی برای زندگی اجتماعی بهتر باشند

مشهد – ایرنا – وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: باید کوشش کرد جریان و جامعه دانش محور و دانایی محور بر مبنای کتاب ایجاد شود و کتابخانه ها محلی برای زندگی بهتر اجتماعی باشند. به گزارش ایرنا، سیدعباس صالحی روز دوشنبه در آیین بهره برداری کتابخانه مرکزی امام خمینی(ره) مشهد افزود: در تمدن اسلامی […]

مشهد – ایرنا – وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: باید کوشش کرد جریان و جامعه دانش محور و دانایی محور بر مبنای کتاب ایجاد شود و کتابخانه ها محلی برای زندگی بهتر اجتماعی باشند.

به گزارش ایرنا، سیدعباس صالحی روز دوشنبه در آیین بهره برداری کتابخانه مرکزی امام خمینی(ره) مشهد افزود: در تمدن اسلامی مسجد و کتابخانه پایگاه های پیشگام در توسعه تمدن بوده اند.
وی کتابخانه را نقطه جهش جامعه سازی توصیف و بیان کرد: کتابخانه ها باید به عنوان نهاد مولد سرمایه اجتماعی بر محور کتاب فعالیت کنند، کتابخانه تنها محل کتاب خواندن نیست بلکه محل رویش سرمایه اجتماعی است.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: در طول ۴۰ سال حیات مبارک انقلاب اسلامی رویدادهای خوبی در حوزه کتاب و کتابخانه در ایران شکل گرفته و جریان رشد کتابخانه ها بسیار وسیع تر شده است.
وی گفت: کتابخانه باید فرصت های گفت و گو را فراهم کند لذا بادی تلاش خود را در جهت جریان سازی کتابخانه ها متمرکز کنیم.
دبیرکل نهاد کتابخانه های عمومی کشور نیز در این آیین گفت: انقلاب اسلامی ایران انقلابی فرهنگی است و دستاوردهای خوبی در این بخش داشته است.
علیرضا مختارپور افزود: دشمن با شبیخون فرهنگی قصد دارد میان جوانان و انقلاب اسلامی ایران فاصله بیندازد اما تمام معادلات دشمن به هم ریخته زیرا از میان نسل جدید که انقلاب و دفاع مقدس را ندیده اند مدافعان حرم برخاسته اند.
پروژه کتابخانه مرکزی مشهد سال ۱۳۷۴ کلنگ زنی شد و پس از گذشت ۲۳ سال امروز با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، رئیس سازمان حج و زیارت، استاندار خراسان رضوی، شهردار و رئیس شورای اسلامی شهر مشهد و جمعی از مدیران استانی و شهری مورد بهره برداری قرار گرفت.
۷۵۰۵/۱۸۵۸
انتهای پیام/