مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی:

۴۴۴ واحد کتابخانه در آذربایجان شرقی فعالیت می‌کند

صافی - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان شرقی از فعالیت ۴۴۴ واحد کتابخانه عمومی، مشارکتی و مسجدی در این استان خبر داد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان شرقی با تشریح وضعیت کتابخانه ها در کشور ابراز داشت: به ازای هر ۵ هزار نفر باید یک واحد کتابخانه ای در کشور تاسیس شود.

محمد محمدپور با اشاره به اینکه فاصله ما با میانگین فضای کتابخانه ای زیاد است، تصریح کرد: هم اکنون در کشور ما به ازای هر ۱۰۰ نفر ۲ مترمربع فضای کتابخانه ای در اختیار مردم قرار گرفته است.

وی در ادامه با اشاره به تعداد کتابخانه های استان خاطرنشان کرد: هم اکنون ۱۱۳ کتابخانه عمومی، ۳۱ کتابخانه مشارکتی و ۳۰۰ کتابخانه مسجدی در استان آذربایجان شرقی فعالیت می کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان شرقی همچنین از اجرای طرح پاییزه کتاب در استان خبر داد و عنوان کرد: این طرح از ۲۴ آبان تا ۴ آذرماه در استان اجرا می شود که کتابفروشی های نمونه برای مردم معرفی شدند که کتاب های تالیفی و ترجمه را با تخفیف در اختیار مردم قرار می دهند.

محمدپور در ادامه با اشاره به استقبال خوب مردم از نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز عنوان کرد: سال گذشته ۸۰۰ هزار نفر از نمایشگاه کتاب تبریز دیدن کردند که ۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان کتاب به فروش رسید.

وی ادامه داد: تعداد بازدید کننده ها از نمایشگاه کتاب تبریز در سال جاری نیز ۸۰۰ هزار نفر بود که ۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان کتاب از این نمایشگاه خرید کردند.