جشنواره تجسمی فجر با همین فرمان جلو برود

سپیده سحر، هنرمند نقاش بر این باور است که جشنواره تجسمی فجر در مسیر پیشرفت قرار دارد و اگر به همین مسیر ادامه دهد می‌تواند به جایگاه مناسبی در میان سایر جشنواره‌های فجر دست پیدا کند. این هنرمند که امسال برای نخستین بار در جشنواره تجسمی فجر شرکت کرده است، در گفت‌وگویی با ایسنا درباره […]

سپیده سحر، هنرمند نقاش بر این باور است که جشنواره تجسمی فجر در مسیر پیشرفت قرار دارد و اگر به همین مسیر ادامه دهد می‌تواند به جایگاه مناسبی در میان سایر جشنواره‌های فجر دست پیدا کند.

این هنرمند که امسال برای نخستین بار در جشنواره تجسمی فجر شرکت کرده است، در گفت‌وگویی با ایسنا درباره جایگاه این جشنواره در میان هنرمندان عرصه تجسمی، اظهار کرد: برایم همیشه جالب بود که برادرم مازیار یونسی همواره در جشنواره موسیقی فجر شرکت می‌کند و برخی از دوستانم نیز در جشنواره‌های تئاتر و سینما حضور پیدا می‌کنند، اما بسیاری از هنرمندان در جشنواره تجسمی فجر شرکت نمی‌کنند.

او ادامه داد: فارغ از نگاه‌ها و مسائل سیاسی، فکر می‌کنم که در میان جشنواره‌های فجر فقط جایگاه هنرهای تجسمی کمی خالی مانده است و نمی‌دانم راهکار پیشرفت این جشنواره چه می‌تواند باشد.

سحر با اشاره با بیان اینکه جشنواره تجسمی در سال‌های اخیر مسیر رو به پیشرفتی را طی کرده است، یادآور شد: جشنواره تجسمی در این سال‌ها ویژگی‌هایی پیدا کرده که برای برخی هنرمندان جذاب است و به همین خاطر هم برای شرکت در آن ترغیب می‌شوند؛ به عنوان مثال یکی از کارهای مثبتی که امسال نسبت به سال گذشته، صورت گرفته است، شرکت و حضور گالری‌ها در جشنواره تجسمی فجر است.

او خاطرنشان کرد: فکر می‌کنم اگر جشنواره تجسمی با همین روش به کار خود ادامه دهد، در میان سایر جشنواره‌های فجر صاحب جایگاه مناسبی می‌شود. به طور کلی معتقدم که باید به جشنواره تجسمی به عنوان یک رویداد فرهنگی نگاه کرد که هنرمندان می‌توانند ضمن ارائه آثارشان، از آثار دیگر هنرمندان نیز دیدن و از این جشنواره حمایت کنند.

این هنرمند همچنین درباره جایگاه جشنواره تجسمی فجر در میان هنرمندان این عرصه، گفت: جشنواره کار خودش را می‌کند و آرام آرام هنرمندان این عرصه را جذب می‌کند؛ به عنوان مثال من از جمله کسانی بودم که پیش از این در جشنواره شرکت نمی‌کردم، اما در این دوره به خاطر کارهای جدیدی که صورت گرفته، تصمیم به شرکت گرفته‌ام.

انتهای پیام