17:45 1403/04/06
پزشکیان:

لازمه اجرای برنامه هفتم مشارکت به دور از اختلاف است

صافی نیوز / کاندیدای انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری گفت: گر نتوانیم انسجام داخلی را در جریان اجرای برنامه داشته باشیم، هر چقدر هم برنامه خوب باشد، اجرای برنامه محقق نمی شود.
4378

به گزارش صافی، مسعود پزشکیان کاندیدای انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری در اولین مناظره با پنج کاندیدای دیگر که با موضوع اقتصادی- مهار تورم و رشد تولید- برگزار شد، اظهار کرد: برای هر اقدامی در ابتدا یک مشکل اساسی داریم؛ اگر نتوانیم انسجام داخلی و مشارکت همه جناح‌ها، گروه‌ها و دسته‌ها را در جریان اجرای برنامه همراه خود کنیم، هرچقدر هم برنامه درستی بنویسیم ماننده سایر برنامه‌ها معطل میماند و هرچقدر هم قول بدهیم، اتفاقی نخواهد افتاد.

وی تاکید کرد: لازمه اجرای برنامه هفتم حضور همه و مشارکت به دور از اختلاف، استفاده از کارشناسان برجسته و نه جناحی و نه دسته‌ای بلکه نخبگان و دانشگاهیان؛ قطعاً اینکه عده‌ای را به اسم کارشناس بمیاوریم ولی کارشناس نیستند قطعا نمی‌توانند ما را به اهداف برنامه برساند.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به قانون برنامه‌ هفتم توسعه مصوب مجلس گفت: آن‌چه که دولت به مجلس ارائه داد ۷ فصل و ۲۶ بند بود که به ۲۶ فصل و نزدیک به ۱۱۹ ماده و هزار و هشت حکم تبدیل شد که اقدامی غیر ممکن است؛ شورای نگهبان از این مصوبه ایراد گرفت و به مجلس بازگرداند و در ماده‌ای مصوب شد که ۲۶ بند از این مصوبه را دولت طی یک سال بازنگری کند و مجددا به مجلس ارائه دهد؛ معنای این حرف این است که دولتی که روی کار می‌آید، درباره این ۲۶ بند برنامه‌ریزی کند که از نظر علمی غیرممکن است.

پزشکیان ادامه داد: با این وضعیت، نیروها و کارشناسان اجرای سایر بندهای برنامه نیز قابل اجرا نیست؛ مصوبه مجلس فرصتی به دولت خواهد داد که همراه با کارشناسانی که خواهد نشست و برنامه درستی را تنظیم خواهند کرد، اهداف را مجددا بازنگری کند و روشن و مشخص این هدف را به نتیجه رساند.

وی اظهار کرد: بحثی که علاوه بر وحدت و انسجام داخلی ما لازم است، این است که  امکان ندارد بدون ارتباط یا باز کردن مرزهای‌مان با دولت‌های منطقه و دنیا به رشد ۸ درصدی دست یابیم. برای رشد ۸ درصدی سالانه ۲۰۰ میلیارد دلار پول می‌خواهیم که تهیه آن در حالت عادی غیر ممکن است در نتیجه چگونگی حل مشکلات ما در ارتباط برقرار کردن با دنیا و ارتباطات بین‌المللی از ملزومات دستیابی به این هدف است و اگر نرسیم، فقط شعار داده‌ایم.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد: در حقیقت کاری را که در داخل باید بکنیم این است که به تولید کنندکان، اتاق بازرگانی و مشارکت‌کنندگان در تولید میدان دهیم و دست‌شان باز باشد تا کار کنند؛ نباید در این مملکت بدن یک تولید کننده بلرزد که فردا قرار است چه بلایی بر سر او بیاید چون قوانین را لحظه به لحظه می‌نویسیم و بی ثباتی در قانون ایجاد می‌کنم و مشکلاتی را ایجاد می‌کنیم که هیچ تولید کننده‌ای در بستری که ما برای  فراهم کرده‌ایم امنیت سرمایه گذاری ندارد؛ این‌که این موضوع ممکن است یا نه  آینده ما را مشخص خواهد کرد.

انتهای پیام/

سردبیر
سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لیست تغییرات و بروز رسانی ها
1403
31 اردیبهشت
نسخه 1.2
  1. بهبود صفحه نمایش خبر
  2. اضافه شدن خبرهای مرتبط
  3. اضافه شدن خبرهای پیشنهادی
23 اردیبهشت
نسخه 1.1
  1. اضافه شدن پخش شبکه های تلویزیونی و رادیویی
  2. بهبود سرعت سایت
  3. بهبود پنل خبرنگاران
22 اردیبهشت
نسخه 1
  1. طراحی و پیاده سازی صفحات سایت شامل: صفحه اصلی، صفحه مشاهده خبر، صفحه آرشیو مطالب، صفحه آرشیو هشتک ها، صفحه اخبار تصویری، صفحه آرشیو اخبار تصویری
  2. طراحی و پیاده سازی هدر و فوتر سایت
  3. راه اندازی بخش امنیت سایت