18:04 1403/04/06
زاکانی:

مشکل اقتصاد ایران تجویزهای اقتصادی آمریکا است

صافی نیوز / علیرضا زاکانی تاکید کرد: مشکل اقتصادی ایران تحریم آمریکا نیست بلکه تجویز ها اقتصادی آمریکا است.
4378

به گزارش صافی، علیرضا زاکانی کاندیدای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در نوبت اول صحبت های خود در اولین دور از مناظرات انتخاباتی در پاسخ به پرسش های کارشناسان حوزه اقتصادی، بیان کرد: عید قربان را تبریک می گویم امیدوارم بتوانیم ادامه دهنده راه شهید سید شهیدان اهل خدمت شهید رییسی باشیم. بنده یک پزشک هستم. پزشک اگر تشخیص غلط دهد نسخه غلط می‌نویسد. تشخیص غلط به کارنامه سیاه می انجامد. مشکل اقتصادی ایران تحریم آمریکا نیست. تجویزهای اقتصادی آمریکاست.

سوالات کارشناسان به شرح زیر است:

آیا دولت شما برنامه هفتم قبول دارد یا باید اصلاح شود؟
چگونه نرخ رشد ۸ درصد را فراهم می کنید؟
برای تامین مورد نیار برای رشد ۸ درصد چگونه تامین مالی می شود و برنامه برای جلب سرمایه گذاری خارجی و هدایت آن و در چهارچوب قانون مصوب مجلس چیست؟
چه برنامه ای برای تهییه سند راهبردی توسعه کشور دارید؟
برنامه شما برای ارتقای کسب و کار چیست؟
چه برنامه ای برای پیمان سپاری ارزی دارید؟
برنامه شما برای ثبات بخشی به اقتصاد کشور چیست؟

زاکانی افزود: بنده برای تحول در اقتصاد در چهار محور برای ارتقای شاخص عدالت و پیشرفت با استفاده از همه فرصت ها قائلم باید تاکید بر استقلال اقتصادی بر اساس دلارزدایی از اقتصاد و تکیه به پول ملی و افزایش قدرت پول ملی کنیم. ثانیا جهش تولید با حرکت به سمت تولید محصول محور و دانش بنیان و با ارزش افزوده بالا را پیگیری کنیم. حاکمیت مردم سالاری دینی در عرصه اقتصاد را بپذیریم و نکته چهارم هم خلق ثروت و توزیع عادلانه ثروت را در دستور کار بگذاریم. 

وی در ادامه اظهار کرد: مردم ریالی درآمد کسب می‌کنند اما با مسیری که ما تعیین کردیم دلاری خرج می‌کنند. تا وقتی این حل نشود اساسا امکان حل موضوع وجود ندارد. 

بزرگ‌ترین ناترازی اقتصادی ما دخل و خرج ما است

کاندیدای انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری در ادامه تصریح کرد: بزرگ‌ترین ناترازی اقتصادی ما دخل و خرج ما است. ما ریال درآمد کسب می کنیم و با دلار خرج می کنیم. تا وقتی این حل نشود اساسا امکان حل موضوع وجود ندارد. ما دائما نسخه های غلط برای اقتصاد می‌پیچیم. از سال ۶۹ که نسخه تغییر ساختاری اقتصاد کشور را بیان کردند، به دنبال جهانی سازی قیمت‌ها و رهاسازی نرخ ارز و سرکوب دستمزدها و تضعیف دولت بودند. باید به قدرت پول ملی برگشت تا استقلال کشور را حفظ کنیم.  توجه به عدم خام فروشی و ایجاد زمینه ارائه محصول نهایی با ارزش افزوده مد نظر قرار گیرد. 

وی در ادامه تاکید کرد: در خصوص مشارکت مردم در اقتصاد نیز باید مبتنی بر قانون اساسی امکانی فراهم شود چون با تکیه بر فناوری می شود فرایندها را کوتاه کرد و مردم را در اقتصاد مشارکت داد و نهایتا خلق ثروتی که صورت گرفت توزیع عادلانه صورت گیرد. 

انتهای پیام/

سردبیر
سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لیست تغییرات و بروز رسانی ها
1403
31 اردیبهشت
نسخه 1.2
  1. بهبود صفحه نمایش خبر
  2. اضافه شدن خبرهای مرتبط
  3. اضافه شدن خبرهای پیشنهادی
23 اردیبهشت
نسخه 1.1
  1. اضافه شدن پخش شبکه های تلویزیونی و رادیویی
  2. بهبود سرعت سایت
  3. بهبود پنل خبرنگاران
22 اردیبهشت
نسخه 1
  1. طراحی و پیاده سازی صفحات سایت شامل: صفحه اصلی، صفحه مشاهده خبر، صفحه آرشیو مطالب، صفحه آرشیو هشتک ها، صفحه اخبار تصویری، صفحه آرشیو اخبار تصویری
  2. طراحی و پیاده سازی هدر و فوتر سایت
  3. راه اندازی بخش امنیت سایت