6:23 1403/04/03

ادعای پمپئو درباره ائتلاف پوشالی واشنگتن در خلیج‌فارس

صافی نیوز – وزیر خارجه آمریکا در مصاحبه ای به تکرار مواضع خصمانه این کشور علیه ایران پرداخت.
no-photos

به گزارش صافی، مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا در گفتگو با شبکه تلویزیونی اِسکای نیوز با تکرار مواضع خصمانه کشورش علیه ایران بدون اشاره به مبارزه بی امان تهران با تروریست های مصنوع غرب به سرکردگی کشورش در خاورمیانه در ادعائی مضحک گفت: ایران بزرگترین کشور حامی تروریسم در جهان بوده و اکنون تمایلش را برای بیرون کشیدن کشتی‌های تجاری از آب نشان داده است!

وزیر خارجه آمریکا در این خصوص مدعی شد: ایران در ۶ کشتی مین‌گذاری کرد، کشتی بریتانیایی را توقیف کرده و کماکان آن کشتی را نگه داشته که از نظر ما کار اشتباهی است و باید از انگلیس حمایت شود.

وی در ادامه به ائتلاف خیالی واشنگتن در خلیج فارس اشاره کرد و گفت:آنچه ما از بیش از ۶۰ کشور خواسته‌ایم این است که در حفظ امنیت و باز نگهداشتن تنگه هرمز همکاری کنند، به این ترتیب کشتی‌های تجاری می‌توانند از آنجا گذر کنند.

وزیر خارجه آمریکا افزود: می‌خواهیم مطمئن شویم که برنامه جامعی داریم، اینکه ایران کاری نکند که در مرحله نخست به خطر یک درگیری تحریک کننده دامن بزند. دوم اینکه ما از اقتصاد استرالیا، ژاپن و کره جنوبی حمایت می‌کنیم؛، کشورهایی که به کالاهایشان در تنگه هرمز وابسته هستند.

این در حالیست که در پی تنش آفرینی های آمریکا در تنگه هرمز، واشنگتن ادعایی را مبنی بر تشکیل ائتلافی در منطقه به بهانه آزادی کشتیرانی مطرح کرد؛ ادعائی که تا کنون چند کشور از جمله آلمان مشارکت در آن را قویاً رد کرده اند.

انتهای خبر/

سردبیر
سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لیست تغییرات و بروز رسانی ها
1403
31 اردیبهشت
نسخه 1.2
  1. بهبود صفحه نمایش خبر
  2. اضافه شدن خبرهای مرتبط
  3. اضافه شدن خبرهای پیشنهادی
23 اردیبهشت
نسخه 1.1
  1. اضافه شدن پخش شبکه های تلویزیونی و رادیویی
  2. بهبود سرعت سایت
  3. بهبود پنل خبرنگاران
22 اردیبهشت
نسخه 1
  1. طراحی و پیاده سازی صفحات سایت شامل: صفحه اصلی، صفحه مشاهده خبر، صفحه آرشیو مطالب، صفحه آرشیو هشتک ها، صفحه اخبار تصویری، صفحه آرشیو اخبار تصویری
  2. طراحی و پیاده سازی هدر و فوتر سایت
  3. راه اندازی بخش امنیت سایت