2:52 1403/04/06
استاندار خراسان رضوی:

ضارب تحت تاثیر جریانات تکفیری بوده است؛ حال دو طلبه مضروب مناسب است

صافی نیوز / در پی حادثه حمله یک فرد مسلح به سلاح سرد به 3 طلبه در حرم رضوی که منجر به شهادت یکی از روحانیون شد، استاندار خراسان رضوی در گفت و گو با صدا و سیما اعلام کرد که فرد ضارب تحت تاثیر القائات استکبار جهانی و جریانهای تکفیری اقدام به حمله به چند نفر در حرم رضوی کرده است.
قتل

به گزارش صافی، نظری افزود: در پی حادثه ظهر امروز در حرم مطهر رضوی متاسفانه یکی از روحانیان که با چاقو مضروب شده بود به شهادت رسید و دو روحانی دیگر در بیمارستان بستری شدند که وضع مناسبی دارند.

در بررسی های اولیه مشخص شد ضارب تحت تاثیر القائات استکبار جهانی و جریانهای تکفیری این اقدام را انجام داده است. این مسئله محرز است. بنظر می‌رسد با توجه به اندیشه و افکارش اقدام را با برنامه ریزی قبلی انجام داده. اما مشخص نیست عواملی در پشت صحنه به او کمک می کردند یا نه. این موضوع در حال بررسی است.

استاندار اظهار داشت: افراد مشکوک در محل وقوع حادثه دستگیر شدند، اما اطلاعات دیگری فعلا ندارم. سلاح سرد جاسازی شده بود و با این روش سلاح را وارد حرم کرده است.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان رضوی نیز در گفت و گو با ایرنا افزود: پرونده ضرب و جرح روحانیون در حرم مطهر رضوی توسط بازپرس ویژه قتل در دست اقدام است. محمدحسین درودی خاطر نشان کرد: ضارب فردی تبعه خارجی است.

یک منبع آگاه در گفت و گو با ایرنا افزود: ضارب با نام (ل . م) که از ساکنین منطقه حاشیه شهر مشهد است که به گفته اهالی منطقه دارای اختلالات روحی بوده و به ادعای خودش از مدتی قبل این افراد را با انگیزه شخصی که البته این ادعا در دست بررسی می باشد نشان کرده و ظهر امروز در حرم مطهر رضوی مورد سوء قصد قرار می دهد.

محمد حسین درودی دادستان عمومی و انقلاب مشهد اظهار کرد: ۵ نفر در خصوص حادثه امروز حرم مطهر رضوی دستگیر شدند.

وی گفت: یک نفر ضارب و ۴ نفر دیگر مظنون به همکاری با ضارب بودند.

هر سه روحانی که در این حادثه مورد سوء قصد قرار گرفتند از فعالین و ساکنین حاشیه شهر مشهد منطقه قلعه ساختمان ( شهرک شهید رجایی) بوده‌اند.

حال دو مصدوم حادثه حرم رضوی پایدار است

بازپرس ویژه قتل عمد دادسرای عمومی و انقلاب مشهد گفت: شرایط و وضعیت جسمی دو مصدوم حادثه حرم مطهر رضوی پایدار است. تحقیقات در خصوص این پرونده ادامه دارد و اطلاعات تکمیلی در خصوص چرایی حادثه، هویت مقتول و دستگیرشدگان با تکمیل شدن اطلاعات متعاقبا اعلام خواهد شد.

فرماندار مشهد مقدس گفت: این فرد تحت تاثیر تفکرات استکبار جهانی و تکفیری این اقدام را انجام داده و این اقدام را به شدت محکوم می‌کنیم و با عامل و عوامل آن قطعا برخورد خواهیم کرد.

انتهای پیام/

سردبیر
سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لیست تغییرات و بروز رسانی ها
1403
31 اردیبهشت
نسخه 1.2
  1. بهبود صفحه نمایش خبر
  2. اضافه شدن خبرهای مرتبط
  3. اضافه شدن خبرهای پیشنهادی
23 اردیبهشت
نسخه 1.1
  1. اضافه شدن پخش شبکه های تلویزیونی و رادیویی
  2. بهبود سرعت سایت
  3. بهبود پنل خبرنگاران
22 اردیبهشت
نسخه 1
  1. طراحی و پیاده سازی صفحات سایت شامل: صفحه اصلی، صفحه مشاهده خبر، صفحه آرشیو مطالب، صفحه آرشیو هشتک ها، صفحه اخبار تصویری، صفحه آرشیو اخبار تصویری
  2. طراحی و پیاده سازی هدر و فوتر سایت
  3. راه اندازی بخش امنیت سایت