4:21 1403/02/15

کلیات طرح تأسیس سازمان حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه تصویب شد

صافی نیوز / سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از تصویب طرح تأسیس سازمان حفاظت و اطلاعات قوه قضاییه در جلسه امروز این کمیسیون خبر داد.
قوه قضائیه

به گزارش صافی به نقل از فارس، ابوالفضل عمویی در تشریح جلسه امروز (یکشنبه 17 مهرماه) کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، گفت: طرح تأسیس سازمان حفاظت و اطلاعات قوه قضاییه با حضور رئیس مرکز حفاظت و اطلاعات قوه‌قضاییه، آقای عبداللهی و کارشناسان دیگری در جلسه امروز بررسی شد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، افزود: کلیات این طرح مورد بررسی و پس از رأی‌گیری مورد تصویب اعضای کمیسیون قرار گرفت. ماده یک و بند الف آن نیز در جریان بررسی جزئیات که اصل موضوع آن تبدیل مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضاییه به سازمان بود، بررسی و بند الف آن تصویب شد.

وی اظهار داشت:‌ براساس این طرح زیرساخت قانونی برای سازمان حفاظت و اطلاعات قوه‌قضاییه ایجاد می‌شود، این مجموعه تحت عنوان مرکز و طبق قواعد و مقررات داخلی قوه‌قضاییه سال‌هاست فعالیت می‌کند، اما با طرح نمایندگان مجلس، مرکز به سازمان تبدیل شده و به قانون تأسیس دست پیدا خواهند کرد.

عمویی یادآور شد: این طرح که در جلسات کارشناسی کمیته امنیت کمیسیون بررسی شده، شامل 5 ماده است که حدود وظایف و اختیارات سازمان حفاظت و اطلاعات قوه قضاییه را مشخص می‌کند، حدود اختیارات این سازمان در موضوع قوه‌قضاییه و کارکنان آن خواهد بود.

انتهای پیام/

سردبیر
سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.singularReviewCountLabel }}
{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.pluralReviewCountLabel }}
{{ options.labels.newReviewButton }}
{{ userData.canReview.message }}