19:59 1403/05/06

شاخص‌ها و معیارهای تعیین افراد برای خدمت در دولت پزشکیان اعلام شد

صافی نیوز / دفتر رئیس‌جمهور منتخب در اطلاعیه‌ای شاخص‌ها و معیارهای تعیین افراد برای خدمت در دولت چهاردهم را اعلام کرد.
مسعود پزشکیان

به گزارش صافی، دفتر رئیس جمهور منتخب در اطلاعیه‌ای با قدردانی از مردم ایران، 18 شاخص‌ و معیار برای تعیین افراد را برای خدمت در دولت چهاردهم اعلام کرد.

برخی از این ۱۸ شاخص ها عبارتند از:

اعتقاد به قانون اساسی، اشتهار به پاکدستی، صداقت و شجاعت، داشتن نگرش ملی، دوری از گرایش های جناحی، قومی و مذهبی و منطقه ای، باور به ضرورت توسعه عدالت، باورمند به ایده صدای بی صدایان و تحقق مطالبات زنان، جوانان و اقوام، باور به ضرورت همگرایی، وفاق و انسجام ملی، معتقد و عامل به تخصص گرایی و شایسته گزینی،  باورمند به ضرورت همراهی و توامانی مقاومت و انعطاف در سیاست خارجی و اعتقاد به کار کارشناسی.

گفتنی است؛ آن طور که در فضای مجازی و رسانه‌ها گفته می‌شود مسعود پزشکیان در زمینه انتخاب وزرای پیشنهادی خود به مجلس تصمیم به تشکیل شورای موقت راهبردی دارد که مقرر است اعضای پنج کمیته را به او معرفی کنند.

کمیته‌های سیاست داخلی و خارجی به ریاست محمدجواد ظریف، اقتصادی به ریاست علی طیب‌نیا، اجتماعی به ریاست علی ربیعی، زیربنایی به ریاست  علی عبدالعلی‌زاده و فرهنگی به ریاست سیدرضا صالحی‌امیری پنج گزینه پیشنهادی برای وزارتخانه‌های مختلف را به پزشکیان معرفی خواهند کرد تا رئیس‌جمهور بتواند از میان آن ها وزرای پیشنهادی به مجلس را انتخاب کند؛ علاوه بر این پنج نفر محمدجعفر قائم‌پناه، معاون پیشین پزشکیان در وزارت بهداشت، حسین علایی، فرمانده اسبق نیروی دریایی سپاه، محمد صدوقی، فرزند امام جمعه فقید یزد به عنوان نماینده سیدمحمد خاتمی و آذری‌جهرمی وزیر سابق ارتباطات اعضای این شورای راهبردی هستند تا اعضای کمیته‌های پنج‌گانه را تعیین و معرفی کنند.
این کمیته‌ها نیز برای هر وزارتخانه یک کارگروه تشکیل خواهند داد تا برای انتخاب افراد پیشنهادی شاخص‌های مبتنی بر تخصص و شایسته‌سالاری را تبیین و براساس این شاخصه‌ها افراد مدنظر را معرفی کنند.

در عین حال پزشکیان دو شرط مهم برای افراد پیشنهادی مطرح کرده است؛ نخست این که سه نفر از میان پنج گزینه پیشنهادی برای هر وزارتخانه باید از چهره‌های جدید و بدون سابقه وزارت باشند و همچنین میانگین سنی کابینه پیشنهادی از ۵۵ بیشتر نباشد.
با این حال شنیده می‌شود انتصاب اعضای این شورا با انتقادهایی نیز از سوی احزاب جبهه اصلاحات روبه‌رو شده است.
در نخستین مسئله به نظر می‌رسد جدا از شرط پزشکیان برای میانگین سنی وزیران پیشنهادی، خود شورای راهبردی میانگین سنی بالایی دارد و جوانان و حتی میان سالان در آن سهمی ندارند و  زنان نیز هیچ سهمی در این شورا پیدا نکرده‌اند.
همچنین یک منبع نزدیک به عارف به سیتنا گفت:پیشنهاد ریاست شورای سیاست گذاری دولت چهاردهم  شخصا از سوی دکتر پزشکیان به دکتر محمد رضا عارف ارائه شده است.

همه این ها در شرایطی است که آذری جهرمی عضو ستاد پزشکیان در کانال خود مطلبی با عنوان «کاسبی پست» نوشت:از دیروز اخباری توسط برخی چهره‌های شناخته شده رسانه‌ای درباره ترکیب شوراهایی مثل شورای سیاست گذاری دولت چهاردهم یا شورای انتصابات، دست به دست می چرخد. همه این اخبار فیک بوده و به زودی روال شفاف و به روز انتخاب وزرا توسط رئیس جمهور منتخب اعلام خواهد شد.

انتهای پیام/

سردبیر
سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لیست تغییرات و بروز رسانی ها
1403
31 اردیبهشت
نسخه 1.2
  1. بهبود صفحه نمایش خبر
  2. اضافه شدن خبرهای مرتبط
  3. اضافه شدن خبرهای پیشنهادی
23 اردیبهشت
نسخه 1.1
  1. اضافه شدن پخش شبکه های تلویزیونی و رادیویی
  2. بهبود سرعت سایت
  3. بهبود پنل خبرنگاران
22 اردیبهشت
نسخه 1
  1. طراحی و پیاده سازی صفحات سایت شامل: صفحه اصلی، صفحه مشاهده خبر، صفحه آرشیو مطالب، صفحه آرشیو هشتک ها، صفحه اخبار تصویری، صفحه آرشیو اخبار تصویری
  2. طراحی و پیاده سازی هدر و فوتر سایت
  3. راه اندازی بخش امنیت سایت