17:26 1403/02/19
زاخارووا:

تکليف گروه ۷ با خودش روشن نيست

صافی نیوز / سخنگوي وزارت خارجه روسيه با اشاره به دريافت سيگنال هايي از آلمان و فرانسه جهت ديداري خاص اما نه در چهارچوب گروه هفت، گفت که درک روشني بين اعضاي اين گروه درباره آنچه که مي خواهند، وجود ندارد.
ماریا زاخارووا

به گزارش صافی به نقل از مهر، «ماريا زاخارووا» سخنگوي وزارت امور خارجه روسيه امروز يکشنبه اعلام کرد که مسکو سيگنال هايي از پاريس و برلين مبني براحتمال نشستي درباره افغانستان دريافت کرده است، اما از برگزاري اين نشست درقالب ديدار گروه هفت صحبتي به ميان نيامده است.

زاخارووا با اشاره به صحبت هاي وزير امور خارجه ژاپن مبني بر اينکه وزراي خارجه کشورهاي عضو گروه هفت موسوم به «جي ۷» قرار است هفته آينده درباره وضعيت افغانستان به همراه نمايندگاني از روسيه، چين و کشورهاي ديگر به گفتگو بپردازند، گفت: ما دور روز پيش، سيگنال هايي از برلين و پاريس مبني بر (انجام) ديداري خاص دريافت کرديم، اما برگزاري اين ديدار در قالب گروه هفت مورد بحث قرار نگرفت. اين امر با بيانيه توکيو در زمينه گروه هفت دنبال شد.

وي همچنين افزود: همه اين ها در ميان اظهارات مختلف گروه هفت در مورد روسيه و مشارکت يا عدم مشارکت آن در اين فرايند اتفاق مي افتد. درک روشني بين اعضاي اين گروه مبني بر اينکه آنها از خودشان و دنياي اطرافشان چه مي خواهند، وجود ندارد.
پيشتر «توشيميتسو موتگي» وزير امور خارجه ژاپن صبح امروز يکشنبه اعلام کرده بود که وزراي خارجه کشورهاي عضو گروه هفت موسوم به «جي ۷» قرار است هفته آينده درباره وضعيت افغانستان به گفتگو بپردازند.

توشيميتسو که در تلويزيون ژاپن صحبت مي کرد، در اين باره گفت: نمايندگاني از روسيه، چين و کشورهاي ديگر نيز در اين نشست حضور خواهند داشت.

وي اشاره اي به نام کشورهاي ديگر نکرد. طبق گفته هاي او، ممکن است اين نشست در ۸ سپتامبر (۱۷ شهريور) برگزار شود.

انتهای پیام/

سردبیر
سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *