5:14 1403/02/17

ويژگی های منحصربفرد ارتش جمهوری اسلامی ايران نسبت به ساير ارتش‌ها از زبان فرمانده

صافی نیوز / فرمانده کل ارتش جمهوري اسلامي گفت: ارتش به دليل اينکه فرمانده‌اش ولي فقيه است مورد احترام و مورد علاقه مردم است.
سیدعبدالرحیم موسوی

به گزارش صافی به نقل از ایسنا، امير سرلشکر سيد عبدالرحيم موسوي در اختتاميه نوزدهمين دوره رزم مقدماتي مشترک اظهار کرد: ارتش جمهوري اسلامي ايران، نيروي انتظامي را برادر عزيزتر از جان خود مي‌داند و در هر جايي که نياز باشد دست در دست نيروي انتظامي و پشتيبان آنان است.

فرمانده کل ارتش اضافه کرد: نيروي انتظامي نماد اقتدار و دفاع از ارزش‌هاي اسلامي ايراني و سمبل امنيت جامعه است؛ لذا ما توفيق نيروي انتظامي را موفقيت اين کشور مي‌دانيم.

وي افزود: ارتشي بودن يک شغل نيست، بلکه يک هدف والا و يک انتخاب مقدس است. اما ارتش جمهوري اسلامي ايران ويژگي‌هايي دارد که آن را نسبت به ساير ارتش ها هم ممتاز کرده است.

وي در تبيين ارزش هاي ارتش تصريح کرد: فرمانده اين ارتش، ولي فقيه است؛ نايب آقا امام زمان(عج) است. شخصيت دانشمند مقتدر متقي، که حتي دشمنان ما به دانايي و توانايي رهبر عزيز معترفند و در برابر آن تعظيم مي کنند. ارتش به دليل اينکه فرمانده‌اش ولي فقيه است مورد احترام و مورد علاقه مردم است. در چنين ارتشي کليه اعمال و اقدامات ما وقتي با نيت خالص همراه شد، مي شود عبادت، و اين بزرگترين نعمت خداوند به ما سربازان ارتش انقلابي جمهوري اسلامي ايران است.

موسوي افزود: امتياز ديگر اسلامي بودن است. ارتش جمهوري اسلامي ايران برمبناي حدود و قيود و آموزه هاي اسلامي اداره مي شود و حرکت مي کند، امروز مردم ار تشي بودن را به معناي متدين بودن و متشرع بودن مي‌شناسند. ارتش منضبط، قدرتمندِ متدين. اين ارتش به دنبال حفظ و گسترش و ارائه ارزش‌هاي اسلامي است. اين ارتش نمايشگاهي از ارزش‌هاي اسلامي است که مي‌توان آن را سر دست گرفت و به همه و به جهان نشان داد.

فرمانده کل ارتش ادامه داد: البته در هر سازماني ممکن است چيزهايي باشد، افرادي باشند که هم جهت با مسير و اهداف کلي سازمان نباشند. اما روح حاکم، دين و اخلاق است و هرکسي از دين و اخلاق دور باشد در اين سازمان هيچ جايگاهي ندارد.

وي تاکيد کرد: ويژگي بعدي انقلابي بودن است؛ ارتش جمهوري اسلامي ايران يک ارتش انقلابي است، دفاع از آرمان‌ها و ارزش‌هاي انقلاب را وظيفه ذاتي خود مي‌داند، روحيه انقلابي در تک ‌تک افراد جريان دارد، استکبار ستيزي و دفاع از مظلوم فرهنگ سازماني اين ارتش است و قاطبه اعضاي اين ارتش را جوانان پرشور انقلابي تشکيل مي‌دهند.

موسوي يادآور شد: امتياز ديگر مردمي بودن است. ارتش از مردم، با مردم، در کنار مردم و در خدمت اهداف مردم است. اين ويژگي بايد حفظ شود و روز به روز گسترش يابد. همه ما موظف هستيم اين فرهنگ و تفکر و منش مردمي بودن را در خودمان و در سازمان تقويت کنيم و با همين مرام پيش برويم.

انتهای پیام/

سردبیر
سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *