9:11 1403/02/18
پلوسی:

حمله به ساختمان کنگره مانند ۱۱ سپتامبر بود

صافی نیوز / رئيس مجلس نمايندگان آمريکا گفته حمله به ساختمان کنگره در روز ۶ ژانويه را به حملات ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ تشبيه کرد.
نانسی پلوسی

به گزارش صافی به نقل از فارس، نانسي پلوسي گفته حوادث ۱۱ سپتامبر حمله به دموکراسي از خارج از آمريکا بود در حالي که حمله به ساختمان کنگره در روز ۶ ژانويه حمله‌اي از داخل آمريکا به دموکراسي بود.

او درباره دوران رياست‌جمهوري «دونالد ترامپ» گفت حزب جمهوري‌خواه توسطفرقه‌اي که نه به علم اعتقاد داشت و نه به حکومت، ربوده شده و حکمراني را در آمريکا دشوار کرده بود.

پلوسي که در انديشکده چتم‌هاوس در لندن صحبت مي‌کرد گفت حمله به ساختمان کنگره در روز ۶ ژانويه شورشي بود که به تحريک ترامپ انجام شد. او اين حمله را «يورش به کنگره، قانون اساسي و دموکراسي» توصيف کرد.

او از کارشکني سناتورهاي جمهوري‌خواه در تشکيل کميسيوني در کنگره براي تحقيق درباره حمله به ساختمان کنگره انتقاد کرد و گفت: «چرا حقيقت‌يابي درباره اتفاقات ژانويه را رد مي‌کند؟ آيا به اين خاطر است که از اين حمله حمايت مي‌کنيد؟»

او در ادامه گفت: «آنچه در روز ۶ ژانويه اتفاق افتاد وحشتناک بود.»

ششم ژانويه (۱۷ دي) کنگره آمريکا در حال شمارش آراي مجمع گزينندگان (الکترال کالج) براي تاييد نتيجه انتخابات رياست‌جمهوري سوم نوامبر بود که بعد از اعتراض چند قانونگذار آمريکايي به نتيجه رأي‌گيري در ايالت آريزونا، ترامپ از هوادارانش خواست تظاهرات به اصطلاح مسالمت‌آميز برگزار کنند.

حاميان ترامپ اما در جمعيت بسيار گسترده به کنگره حمله کرده و بعد از درگير شدن با نيروهاي امنيتي، راه خود را به درون ساختمان و اتاق‌هاي مختلف آن باز کردند. در جريان اين حمله، پنج نفر از جمله يک نيروي پليس کشته شدند.

حمله هواداران ترامپ به ساختمان کنگره آمريکا استيضاح دوم او در کنگره را رقم زد. با اين حال محاکمه ترامپ در مجلس سناي آمريکا با مخالفت جمهوري‌خواهان مواجه شد و شکست خورد.

انتهای پیام/

سردبیر
سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *