9:15 1403/02/15
پلوسي:

جمهوری خواهان حزبشان را از افراطی ها پس بگيرند

صافی نیوز / رئيس مجلس نمايندگان آمريکا ضمن هشدار درباره نفوذ افراط‌گرايي در ريشه‌هاي حزب جمهوري‌خواه، از اعضاي اين حزب درخواست کرد، حزبشان را پس بگيرند.
نانسی پلوسی

به گزارش صافی به نقل از فارس، به نوشته نشريه «بيزنس اينسايدر»، پلوسي در اين مصاحبه بار ديگر درخصوص حمله به ساختمان کنگره در تاريخ ششم ژانويه تأکيد کرد: «اين شورشي بود که به تحريک رئيس جمهور ايالات متحده انجام گرفت».

اين مقام ارشد کنگره گفت: «هيچکس هرگز انتظار آن را نداشت يا براي چيزي شبيه به اين آماده نشده بود».

او ضمن هشدار در ريشه داشتن خشونت‌هاي آمريکا در «سفيد برتر پنداري، يهود ستيزي و اسلام‌هراسي»، به گزارش دفتر تحقيقات فدرال آمريکا (اف‌بي‌آي) اشاره کرد که افراط‌گرايي داخلي را برجسته‌ترين تهديد تروريستي در اين کشور قلمداد کرده بود.
پلوسي افزود: «اين مسئله با اختلافات سياسي تفاوت دارد. هيچ چيزي با چالشي که آن روز عليه دموکراسي ما به وجود آمد قابل مقايسه نيست».
رئيس مجلس نمايندگان آمريکا در آستانه تجمع دوباره هواداران ترامپ در برابر کنگره گفت: «به دوستان جمهوري‌خواهم اين را مي‌گويم، تعدادي [دوست جمهوري‌خواه] دارم! حزب خود را پس بگيريد!»
اين قانون‌گذار دموکرات افزود: «نگذاريد حزب شما توسط يک فرقه ربوده شود زيرا اين اتفاق در حال وقوع است و براي کشور اصلاً خوب نيست».

پلوسي گفت: «فکر مي‌کنم اين مسئله حائز اهميت است که حزب جمهوري‌خواه خود را حفظ کند» و قانون اساسي آمريکا طوري طراحي شده که «طيفي» از ديدگاه‌ها توان مشارکت در امور را داشته باشند.

او در ادامه گفت:‌ «اما اين جايگاهي نيست که در آن قرار داريم. آن‌ها (ترامپ و راست‌هاي افراطي) در اين طيف قرار ندارند. اين محافظه‌کار بودن نيست، راست افراطي است که ضد دولت بوده و خارج از اين طيف قرار دارد و اگر قرار باشد ضد دولت باشيد، بسيار سخت است که دولت‌داري کنيد».

پلوسي مدعي شد حمله به کنگره آمريکا نشانه شکست دموکراسي نيست بلکه نتيجه اقدامات رئيس جمهوري است که به سوگند خود و مقامش احترام نگذاشت.

رئيس مجلس نمايندگان آمريکا ضمن هشدار درباره نفوذ افراط‌گرايي در ريشه‌هاي حزب جمهوري‌خواه گفت: «رئيس جمهور قبلي اين مشکلات را که اشاره کردم به وجود نياورد بلکه آن‌ها را تثبيت کرد».
ششم ژانويه (۱۷ دي) کنگره آمريکا در حال شمارش آراي مجمع گزينندگان (الکترال کالج) براي تاييد نتيجه انتخابات رياست‌جمهوري سوم نوامبر بود که بعد از اعتراض چند قانونگذار آمريکايي به نتيجه رأي‌گيري در ايالت آريزونا، ترامپ از هوادارانش خواست تظاهرات به اصطلاح مسالمت‌آميز برگزار کنند.

حاميان ترامپ اما در جمعيت بسيار گسترده به کنگره حمله کرده و بعد از درگير شدن با نيروهاي امنيتي، راه خود را به درون ساختمان و اتاق‌هاي مختلف آن باز کردند. در جريان اين حمله، پنج نفر از جمله يک نيروي پليس کشته شدند.

حمله هواداران ترامپ به ساختمان کنگره آمريکا استيضاح دوم او در کنگره را رقم زد. با اين حال محاکمه ترامپ در مجلس سناي آمريکا با مخالفت جمهوري‌خواهان مواجه شد و شکست خورد.

در پي انتشار اخباري از احتمال تجمع امروز (شنبه) هوادارن ترامپ در برابر ساختمان کنگره، «لويد آستين»، وزير دفاع آمريکا درخواست استقرار ۱۰۰ نيروي گارد ملي براي محافظت از ساختمان کنگره در آستانه برگزاري يک راه‌پيمايي در حمايت از شورش‌ مرگبار ۶ ژانويه را تأييد کرد.

«تام مانگر» رئيس نيروي پليس کنگره آمريکا بامداد سه‌شنبه اعلام کرد که حصارهاي امنيتي موقت اطراف ساختمان کنگره را زودتر از زماني که طرفداران ترامپ قرار است مقابل اين مجموعه تظاهرات کنند، برپا مي‌کنند.

پليس کنگره همچنين دوربين‌هاي امنيتي موقت با فناوري پيشرفته را نصب کرده تا بتواند ديد وسيع‌تري از محوطه کاپيتول داشته باشد.

سردبیر
سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.singularReviewCountLabel }}
{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.pluralReviewCountLabel }}
{{ options.labels.newReviewButton }}
{{ userData.canReview.message }}