کارانه اعضای هیات علمی دانشگاه ها مشمول مالیات پلکانی می شود

صافی - کارانه اعضای هیات علمی دانشگاه ها در سال آینده با تصویب نمایندگان مجلس، مشمول مالیات پلکانی می شود.

نمایندگان در ادامه جلسه علنی امروز – سه شنبه – مجلس بند الف تبصره ۶ بخش درآمدی لایحه بودجه سال ۹۸ کل کشور را بررسی و تصویب نهایی کردند.

محمد دهقان نماینده مردم طرقبه در هنگام بررسی این بند پیشنهاد کرد که کارانه اعضای هیات علمی دانشگاه ها مشمول مالیات پلکانی شود.

وی با طرح پیشنهاد خود گفت: ما می خواهیم حقوق اعضای هیات علمی دانشگاه ها مشمول ۱۰ درصد مالیات بوده ولی مالیات کارانه آنان به صورت پلکانی محاسبه شود تا شفافیت بیشتری در این زمینه وجود داشته باشد.

بهروز بنیادی نماینده مردم کاشمر هم در مخالفت با این پیشنهاد تصریح کرد: کل مالیات پرداختی در مشاغل آزاد کشور در سال ۹۶ حدود چهار هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بوده است، بنابراین مالیات کسانی که در حوزه سلامت هستند ارقام نجومی که گفته می شود نیست و فرار مالیاتی هم ندارند.

وی افزود: کل مالیات پرداختی حقوق و دستمزد در بخش دولتی و خصوصی در سال گذشته حدود ۱۰ هزار میلیارد تومان بوده که ۲۵ درصد آن را هم جامعه پزشکی پرداخت کرده است در حال حاضر ۸۰ درصد خدمات در بخش دولتی ارائه می شود.

وی ضمن مخالفت با این پیشنهاد اظهار داشت: اگر ما بخواهیم چنین فشارهایی را این قشر از جمله به جامعه پزشکی وارد کنیم مطمئن باشیم صف بیماران و خدمات به ماه ها و سال ها می رسد.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی این پیشنهاد را با ۱۳۷ رای موافق تصویب کردند .

در این رای گیری از مجموع ۲۰۴ نماینده حاضر در جلسه ۴۸ نماینده رای مخالف و سه نماینده رای ممتنع دادند.

انتقاد نماینده کاشمر از توزیع مستندات مخدوش در مجلس درمورد مالیات‌ها

بهروز بنیادی نماینده مردم کاشمر هم در این جلسه در تذکری گفت: برگه‌هایی در خصوص پرداخت مالیات بخش دولتی خصوصی و آزاد در سال گذشته در مجلس توزیع شده که آمار آن صحیح نیست.

علی مطهری نایب رییس دوم مجلس که ریاست جلسه علنی امروز مجلس را بر عهده داشت در این باره گفت: هیچ یک از اعضای هیات رییسه این برگه را امضاء نکردند .
وی گفت : مسئول این کار علیرضا رحیمی عضو هیات رییسه مجلس است و ظاهرا توزیع برگه با مجوز وی بوده است.

رحیمی نیز پاسخ داد: در حال حاضر طبق روال، درخواست کننده فرمی را پُر می‌کند و مشخص می‌شود که متن توسط چه کسی تهیه شده است، برگه‌ای که توزیع شده هم به درخواست نصرالله پژمانفر نماینده مشهد بوده است.

وی افزود: ما معمولا به صورت محتوایی وارد نمی‌شویم و محتوا از طرف هیات رییسه قابل تایید نیست. صحت و سقم آن به عهده خودشان است.

پژمانفر نماینده مردم مشهد نیز در این باره گفت: طبق روال من مطلبی را خدمت آقای پزشکیان که رییس جلسه بودند آوردم، وی بیان کرد برگه را برای توزیع ارائه کنید، همیشه هم این طور بوده که مستندات ذکر می‌شد.

وی افزود: ممکن است برداشت کسی این باشد که مستندات قابل دفاع نیست، اما کسی نمی‌تواند در مستندات مراکز مهمی مثل مرکز پژوهش‌ها که عقل منفصل مجلس است تردید کند.

علی مطهری نایب رییس مجلس در این باره گفت: مرکز پژوهش‌ها اعلام کرده که این آمار مورد تایید ما نیست.

انتهای پیام/