جزئیاتی جدید از لیست «صدای ملت» علی مطهری در انتخابات مجلس

صافی نیوز / روزنامه اعتماد در گزارشی که پیش از انتشار لیست صدای ملت چاپ شده برخی جزئیات از این لیست را رسانه ای کرده است.

به گزارش صافی، روزنامه اعتماد در گزارشی به بررسی لیست علی مطهری پرداخت و نوشت: لیست صدای ملت، لیستی است که نه لیست اصولگرایان است و نه لیست اصلاح‌طلبان، بلکه امکانی است که تلاش می‌کند روزنه‌ای به سمت پیگیری گفتمان اصلاحات و اعتدال ایجاد کند.

آخرین داده‌های «اعتماد» حاکی است که در این لیست شماری از شخصیت‌های کشور که سابقه اجرایی قابل‌توجهی دارند و در رشته‌های پزشکی و مهندسی شناخته شده‌اند، حضور دارند. همچنین ۷ تن از بانوان و شمار قابل‌توجهی از جوانان ایرانی، اعضای این فهرست را ذیل عنوان «صدای ملت» تشکیل می‌دهند.

از گذشته، لیست تهران در آوردگاه‌های انتخاباتی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بود. چه زمانی که اصلاح‌طلبان پس از فتح‌الفتوح بزرگ در ۲ خرداد ۷۶، لیست انتخابات مجلس ششم را با حضور اکثر اعضای جبهه مشارکت و سایر طیف‌های اصلاح‌طلب شکل دادند تا انتخابات مجلس دهم که پس از چرخش آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی و تکرار سیدمحمد خاتمی، زمینه پیروزی فراکسیون امید در انتخابات مجلس فراهم شد، لیست تهران همواره واجد اهمیت ویژه‌ای در شمایل نهایی انتخابات بوده است.

این‌بار و در شرایطی که وارثان جبهه مشارکت که از سال ۹۳ به بعد ذیل عنوان حزب اتحاد ملت فعالیت می‌کنند، اعلام کرده‌اند شرایط انتخابات ۱۴۰۲ به گونه‌ای نیست که بتوان لیستی را به اسم اصلاحات ارایه کرد، لیستی با عنوان صدای ملت با مشارکت احزابی چون، اعتماد ملی، ندا، کارگزاران و اعتدال توسعه با حضور برخی چهره‌های میانه‌رو و اصلاح‌طلب لیستی را مهیا کرده‌اند.

علی مطهری در نشست خبری با موضوع ارایه این لیست گفت: فراکسیونی با نام صدای ملت در مجلس تشکیل می‌دهیم، ولی اول باید ببینیم رای می‌آوریم یا نه. زمانی که احساس کردم برخی احزاب و گروه‌های معتدل قصدی برای دادن لیست ندارند، بنده اعلام کردم که خود من لیستی را از افراد معتدل چه اصولگرا و چه اصلاح‌طلب ارایه می‌کنم. افرادی که شاخصه اعتدال و عقل‌گرایی را داشته باشند، افرادی که شعارزده نباشند و به دنبال اصلاح امور کشور باشند در لیست قرار گرفتند.

این لیست نه لیست اصلاح‌طلبان است، نه اصولگرایان و نه حزب خاصی. لیست ما فردی است، تحت عنوان صدای ملت، اما برخی گروه‌های اصلاح‌طلب و اصولگرا از آن حمایت می‌کنند. لیست ما تقریبا بسته شده، اما درباره دو، سه نفر هنوز صحبت هست که چهارشنبه کامل می‌شود و روز پنجشنبه که روز اول تبلیغات است، رونمایی می‌شود. با افراد لیست مصاحبه کرده‌ایم و از همه آنها رزومه خواسته‌ایم. سه، چهار نفر جوان در حدود ۴۰ سال در لیست حضور دارند.

این نماینده ادوار مجلس خاطرنشان کرد: چهار حزب اعتمادملی، کارگزاران، ندای ایرانیان و اعتدال و توسعه بیانیه می‌دهند و از لیست حمایت می‌کنند و این به معنای ائتلاف نیست. هم افراد اصولگرا و هم افراد اصلاح‌طلب در لیست حضور دارند.

مطهری افزود: لاریجانی در جریان کار ما در تهیه لیست نیست. لیست صدای ملت، شخصی است که برخی احزاب گفته‌اند از این لیست حمایت می‌کنند.

انتهای پیام/