اجرای ۳۰ برنامه شاخص به مناسبت روز مراغه

صافی نیوز / در جلسه‌ هماهنگی برگزاری روز مراغه از تدارک اجرای بیش از ۳۰ برنامه شاخص تاریخی، فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، تفریحی، ورزشی، سیاسی، آموزشی و ... توسط دبیرخانه رویداد روز مراغه اعلام شد.

به گزارش صافی،در جلسه‌ هماهنگی برگزاری روز مراغه از تدارک اجرای بیش از ۳۰ برنامه شاخص تاریخی، فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، تفریحی، ورزشی، سیاسی، آموزشی و … توسط دبیرخانه رویداد روز مراغه اعلام شد.

در ابتدای این جلسه که در محل سالن جلسات شورای شهر مراغه برگزار شد، آقای رضا عسکری رئیس شورای شهر در سخنانی از حضور ارزشمند حضرت آیت الله پور محمدی نماینده مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه مراغه ، دکتر اسدیان معاونت استاندار و فرماندار ویژه شهرستان، مهندس مقتومی شهردار مراغه و مسئولین واحدهای فرهنگی اجتماعی، زیبا سازی و سرمایه گذاری شهرداری تشکر و قدردانی نمود.

عسکری اظهار داشت: امسال برای روز مراغه تاکید بر بحث سرمایه گذاری است که بدین منظور پس از رایزنی و گفتگو با تعدادی از سرمایه گذاران ملی، اختصاصا یک روز در خدمت سرمایه گذاران منطقه‌ای و ملی خواهیم بود و یک نشست و همایش هم اندیشی سرمایه گذاری بصورت ویژه برگزار خواهد شد.

وی افزود: امیدواریم با عنایت به اینکه ۵۹ پک سرمایه گذاری در زمینه های مختلف آماده کرده ایم بتوانیم برای تعدادی از آنها با جذب سرمایه گذار گامهای موثری در حوزه اشتغال و بیکاری جوانان منطقه برداریم.

عسکری افزود : ۳۰ برنامه شاخص و متنوع همزمان با روز مراغه تدوین و در نقاط مختلف شهر برگزار می شود.

در ادامه این جلسه رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزش شورای شهر طی سخنانی گفت: ۱۶ اردیبهشت که در تقویم محلی به عنوان روز مراغه نام‌گذاری شده ظرفیتی کم نظیر برای احیای آداب و رسوم اصیل گذشتگان، آشنا کردن نسل امروز با آثار هنرمندان، مفاخر و مشاهیر و بررسی آثار تاریخی و طبیعی است.

وی با تاکید براینکه ۳۰ برنامه شاخص و متنوعی همزمان با روز مراغه تدوین و برگزار می شود، افزود: برپایی تور مراغه گردی، رایگان بودن ورودیه موزه تخصصی ایلخانی مراغه، برگزاری جنگ شادی و نشاط، استند آپ کمدی، برپایی نمایشگاه کتاب و کتابخوانی ، اجرای گروه موسیقی فلکلور واجرای عصر شعر ، ورک شاپ نقاشی و خوشنویسی، برگزاری فراخوان کنگره سراسری اندیشه های استاد کریمی مراغه‌ای از جمله برنامه های شاخص این ایام است.

ابراهیم خوشرفتار افزود:برپایی شب رصد ستارگان، نواختن زنگ مراغه در مدارس، توزیع پوستر در سطح مغازه ها و تاکسی ها، تجلیل از اولین نویسنده کتاب تاریخی در مورد مراغه، برپایی نمایشگاه و برگزاری جشنواره عکاسی طبیعت و جاذبه‌های گردشگری ، برپایی کارگاه و نمایشگاه نقاشی ، و همایش پیاده روی خانوادگی از میدان عبدالقادر به مقصد پارک یادگاران و اهدای جوایز به تعدادی از شرکت کنندگان، از دیگر برنامه های شاخص در این هفته است.

دبیر رویداد روز مراغه ضمن دعوت از شهروندان برای شرکت در این برنامه ها گفت: در تدوین و اجرای برنامه ها به طیف های مختلف توجه شده است و امیدواریم بتوانیم زمینه ایجاد شور و نشاط اجتماعی را بیش از پیش در شهر فراهم سازیم.

آیت الله پورمحمدی نیز در این جلسه با تاکید بر اینکه فلسفه وجودی روز مراغه، توسعه مراغه میباشد شناساندن پتانسیلهای گردشگری و سرمایه گذاری مراغه را اقدام اساسی خواند که دبیرخانه روز مراغه با همکاری ادارات مربوطه در نظر گرفته اند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه مراغه افزود: مراغه در طول تاریخ خواستگاه علم و مفاخر بوده است و شناساندن مفاخر مراغه در ابعاد مختلف علوم بایستی از ضروریات رویداد روز مراغه باشد.

اسدیان معاون استاندار و فرماندار ویژه مراغه نیز در این نشست در سخنانی بر مردمی بودن برنامه‌ها و احساس مشارکت مردم و مخصوصا نسل جدید در برگزاری برنامه‌های روز مراغه تاکید کرد و افزود: بعد اقتصادی، فرهنگی، اشتغال و سرمایه گذاری مراسمات رویداد روز مراغه از نقاط مهم در برگزاری برنامه‌ها میباشد.

مقتومی شهردار مراغه نیز در سخنانی بر لزوم ایجاد ظرفیت و زیرساختهای سرمایه گذاری در ابعاد مختلف برای جذب سرمایه گذاران را ضروری خواند.

انتهای پیام/