ادعای خبرنگار اسرائیلی درباره شکاف های باقی مانده در مذاکرات هسته ای

صافی نیوز / باراک راوید خبرنگار اسرائیلی وبسایت خبری «اکسیوس» طی رشته توییتی نوشت: نفتالی بنت نخست وزیر اسرائیل امروز در سخنرانی خود در اورشلیم جزئیاتی از مذاکرات هسته ای در وین که تاکنون منتشر نشده و به شکاف های باقی مانده بین آمریکا و ایران می پردازد را فاش کرد.

به گزارش صافی به نقل از انتخاب، خبرنگار اسرائیلی وبسایت خبری «اکسیوس» طی رشته توییتی نوشت: نفتالی بنت نخست وزیر اسرائیل امروز در سخنرانی خود در اورشلیم جزئیاتی از مذاکرات هسته ای در وین که تاکنون منتشر نشده و به شکاف های باقی مانده بین آمریکا و ایران می پردازد را فاش کرد.

نکته اول: بنت مدعی شد که ایران در جریان مذاکرات وین خواستار حذف سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از لیست سیاه سازمان های تروریستی خارجی (FTO) دولت آمریکا شده است، اما نگفت که آیا دولت بایدن با این درخواست موافقت کرده است یا خیر.

نکته دوم: بنت مدعی شد که ایران خواستار بسته شدن تحقیقات آژانس بین المللی انرژی اتمی در رابطه با ابعاد نظامی احتمالی برنامه هسته ای این کشور شده است و دولت بایدن این درخواست را تاکنون رد کرده است.

نکته سوم: بنت گفت که در جریان مذاکرات وین، آمریکا و قدرت های غربی توافق کرده اند که به ایران اجازه دهند سانتریفیوژهای پیشرفته ای را که در اختیار دارد در انبار نگه دارد و آنها را از بین نبرد.

انتهای پیام/