ارائه لایحه بودجه ۱۴۰۳ بعد از برنامه هفتم

صافی نیوز / لایحه بودجه ۱۴۰۳ در جلسه امروز هئیت دولت ارائه شد اما قرار است این لایحه بعد از تصمیم‌گیری و اتمام بررسی لایحه برنامه هفتم به مجلس ارسال شود.

به گزارش صافی به نقل از ایسنا، پس از جلسات متعدد بالاخره لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ تدوین و نهایی شد. چند روز پیش داود منظور – معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور- از آماده بودن کلیات لایحه بودجه سال آینده خبر داد و امروز در جریان جلسه فوق العاده هئیت دولت، پیش نویس این لایحه توسط رئیس این سازمان به دولت ارائه شد.

منظور در جلسه امروز هئیت دولت، توضیحاتی درباره چگونگی تدوین و آماده کردن لایحه بودجه ۱۴۰۳ ارائه کرد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه با تشریح تغییرات رویکردی بودجه سال ۱۴۰۳ و پیش‌بینی‌های مقدماتی از منابع و مصارف با رویکرد تداوم رشد تولید و کنترل تورم و همچنین چالش‌های پیش‌روی بودجه عمومی کشور ناشی از ناترازی‌های بجا مانده از یک دهه گذشته، رویکرد کلی بودجه سال آینده را اجرای سیاست‌های کلی، تحقق عدالت و اصلاح برخی ناترازی‌ها دانست.

رئیس دولت سیزدهم در ادامه از سازمان برنامه و بودجه برای جمع‌بندی لایحه بودجه در موعد مقرر تشکر کرد و گفت: بعد از اتمام بررسی لایحه برنامه هفتم توسعه، زمینه تقدیم لایحه بودجه نیز به مجلس فراهم شود.

رئیس جمهور اعضای دولت را مکلف کرد که نظرات و محورهای تکمیلی خود را برای تقویت برخی سرفصل‌های بودجه سال ۱۴۰۳ به سازمان برنامه و بودجه ارائه کنند.

وی خطاب به رئیس سازمان برنامه و بودجه اعلام کرد که با واقعی کردن درآمدها و مصارف، جلوگیری از کسری بودجه را مورد توجه ویژه قرار دهد. همچنین توجه اکید به آثار تورمی بودجه و محاسبه آثار اقتصادی و اجتماعی آن و توجه به رویکردهای اقناعی بر واقعی بودن همه ابعاد بودجه و مسئولیت‌پذیری همه اجزا را مورد تأکید قرار داد.

انتهای پیام/