ارتش اسرائیل 200 فلسطینی را در بیمارستان الشفاء بازداشت کرد

صافی نیوز / منابع داخل بیمارستان الشفاء می‌گویند که ارتش صهیونیستی 200 فلسطینی را در داخل راهروهای بیمارستان بازداشت کرده است.

به گزارش صافی به نقل از فارس، در ادامه یورش اشغالگران اسرائیلی به بیمارستان‌های غزه و ورود به داخل بیمارستان الشفاء، منابع داخل این بیمارستان از بازداشت بیش از ۲۰۰ فلسطینی به دست نظامیان اسرائیلی خبر می‌دهند.

الجزیره نوشت که نظامیان در حال بازجویی از کادر پزشکی و خدماتی در تعدادی از بخش‌های بیمارستان هستند. مدیر بیمارستان نیز گفته است که آب و برق قطع شده و کپسول‌های اکسیژن در تمامی بخش‌های بیمارستان خالی شده است.

از سوی دیگر تعدادی از پزشکان در داخل بیمارستان العوده در اردوگاه جبالیا در شمال غزه نیز طی حملات اسرائیل، به شهادت رسیده‌اند.

ارتش رژیم صهیونیستی در حالی بامداد امروز وارد بیمارستان الشفاء شد که از چند روز پیش به شدت در حال بمباران اطراف این بیمارستان است؛ نظامیان پس از ورود به داخل بیمارستان اقدام به تفتیش و جست‌وجو در بخش‌های مختلف این بیمارستان از جمله اورژانس، جراحی، قلب و عمومی کردند و شماری از پزشکان و آوارگان فلسطینی پناه‌گرفته در این بیمارستان را بازجویی کردند.

با این حال رادیو ارتش این رژیم ساعاتی پیش اذعان کرد که هیچ نشانه‌ای از حضور اسرایی که در جریان عملیات طوفان‌الاقصی توسط حماس دستگیر شدند، در بیمارستان «الشفاء» وجود ندارد.

در این میان جنبش حماس نیز در بیانیه‌ای گفت: «ادعای اشغالگران مبنی بر وجود سلاح در مجتمع بیمارستانی الشفاء دروغی آشکار و یک سناریوی است که هیچ کس باور نمی‌کند.

همزمان حمله بامداد امروز (چهارشنبه) نظامیان رژیم موقت صهیونیستی به مجتمع پزشکی «الشفاء»، به عنوان بزرگترین مرکز درمانی در نوار غزه، با واکنش سازمان ملل متحد همراه شد.

«مارتین گریفیتس» معاون دبیرکل سازمان ملل در امور بشردوستانه طی بیانیه‌ای توئیتری گفت که از یورش ارتش رژیم صهیونیستی به بیمارستان الشفاء در شهر غزه، بهت‌زده و شوکه شده است.

انتهای پیام/