حجت ‌الاسلام علی محمدی:

ارتش مردمی‌تر شده است/ احداث بیمارستان‌های صحرایی توسط ارتش

صافی - مسئول هماهنگ‌ کننده عقیدتی، سیاسی‌ ارتش در شمال‌ غرب گفت: ارتباط ارتش با مردم بیشتر شده است و در این سال های اخیر شاهد هستیم که ارتش مردمی‌تر شده است.

حجت ‌الاسلام علی محمدی ظهر امروز جمعه در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه تبریز در مصلای اعظم امام خمینی(ره) این شهر با بیان اینکه ارتش همواره در کنار مردم است، ادامه داد: ارتش همواره در کنار مردم و برای ملت ایران بوده است.

وی با بیان اینکه ارتش در این سال ها بارها نشان داد که در کنار مردم است، افزود: در زلزله کرمانشاه و ورزقان ارتش اولین امدادگر بود که به کمک مردم رفت و پروژه ها بزرگی توسط ارتش انجام شد.

محمدی با اشاره به اینکه ثمرات و دستاوردهای سازمان عقیدتی سیاسی ارتش زیاد بوده است، ادامه داد: ارتش با تاسیس نهاد عقیدتی آرامش مردم و دژ محکمی برای امنیت کشور بوده است.

وی همچنین با بیان اینکه حضور فرماندهان شجاع، مومن و باتقوا به برکت سازمان عقیدتی ارتش بوده است، افزود: برنامه های مختلف فرهنگی نیز برای خانواده های ارتشیان برگزار شده است. افزایش بصیرت خانواده برای افزایش انسجام و استحکام خانواده در مقابل جنگ نرم یکی دیگر از برنامه ها بوده است.

امام خمینی(ره) به شدت با انحلال ارتش مخالفت کرد

مسئول هماهنگ‌ کننده عقیدتی، سیاسی‌ ارتش در شمال‌ غرب گفت: تربیت روحیه کارکنان و کاهش آسیب‌های اجتماعی برای بیش از ۷۶ هزار نفر در ارتش از دیگر فعالیت‌های مجموعه فرهنگی عقیدتی و سیاسی ارتش است.

مسئول هماهنگ‌ کننده عقیدتی سیاسی‌ ارتش در شمال‌غرب سپس در خصوص احداث بیمارستان های صحرایی نیز گفت: در نقاط مختلف کشور توسط ارتش بیمارستان های صحرایی احداث می شود.

وی سپس افزود: در اوایل پیروزی انقلاب اسلامی، برخی دشمنان شعار انحلال ارتش را مطرح کردند که حضرت امام با قاطعیت با آن مخالفت کرد.

محمدی گفت: با عنایت امام خمینی(ره)، ایشان دستور دادند که ارتش باید بماند. حتی نظر امام راحل بر این بود که یک نهاد فرهنگی در کنار ارتشیان شکل گیرد و برای همین سازمان عقیدتی سیاسی ارتش تشکیل شد.

وی با تاکید بر اینکه ارتش جمهوری اسلامی ایران از جمله نهادهای انقلابی و ارزشی است، ادامه داد: رهبری در خصوص ارتش گفته اند که ارتش امروز ارتشی متدین و شجره طیبه است.