استفاده از ظرفیت مردمی در پذیرایی از زائران اربعین در قم

صافی نیوز / مسئول کمیته مردمی ستاد اربعین استان قم گفت: از ظرفیت مردمی در پذیرایی از زائران اربعین در قم استفاده می شود.

به گزارش صافی، مهدی قربانی‌کرم، مسئول کمیته مردمی ستاد اربعین استان قم امروز در نشست خبری قرارگاه مردمی اربعین که در سالن جلسات فرمانداری قم برگزار شد، اظهار داشت: قرارگاه مردمی اربعین از سال 1395 فعالیت خود را در راستای خدمت‌رسانی به زائرین امام حسین(ع) آغاز ‌کرد و از ابتدای فعالیت تا سال 1399 مجموعه ما در مصلی قدس قم به خدمت‌رسانی به زائرین اباعبدالله (ع) پرداخت.

وی با اشاره به این‌که نحوه اسکان و پذیرایی زائران اربعین با سال‌های قبل متفاوت است ادامه داد: مطابق برنامه‌ریزی انجام‌شده، محل اسکان زائران منحصر به یک مکان خاص مانند مصلای قدس و یا مسجد جمکران نیست و مکان‌های مختلفی در نظر گرفته شده است.

مسئول کمیته مردمی ستار اربعین استان قم در ادامه گفت: سال 1401 باتوجه به اینکه قرارگاه اربعین استان قم در سطح کشور شناخته شده بود، به توصیه مدیران استان مقرر شد ادامه فعالیت‌هایمان به مسجد مقدس جمکران انتقال یاید.

وی با بیان این‌که شهروندانی که مایل به در اختیار گذاشتن منازل خود جهت اسکان زائران هستند نیز آمادگی خود را اعلام کنند، تصریح کرد: به طور شبانه‌روزی اسکان و پذیرایی زائران را در قم به عنوان عمود اول خواهیم داشت.

قربانی‌کرم خاطر نشان کرد: امسال برای هشتمین سال درخدمت زائرین امام حسین(ع) خواهیم بود؛ قم امروز به عنوان بزرگترین حسینیه سیدالشهدا(ع) میزبان زائرین از سراسر کشور است و واقعیت این است که قم چندسالی می‌شود که به عنوان عمود اول از روزهای ابتدایی ماه صفر میزبان زائرین است.

وی افزود: از ابتدای امسال تاکنون بیش از هزار و 700 خادم در قرارگاه مردمی اربعین برای خدمت رسانی جذب و سازماندهی شده اند.

قربانی‌کرم اظهار کرد: تمامی افرادی که می‌خواهند خدماتی به زائران ارائه دهند، می‌توانند عدد ۸۲ را به سامانه ۳۰۰۰۱۵۱۵ ارسال کنند، تا پس از دریافت لینک و عضویت در کانال، اطلاعات موردنیاز در اختیارشان قرار بگیرد.

مسئول کمیته مردمی ستاد اربعین استان قم خاطرنشان کرد: با هماهنگی‌‌ها و اقدامات انجام شده هر زائری که وارد استان می‌شود، پیامکی حاوی لینک سایت قرارگاه مردمی اربعین به وی ارسال خواهد شد.

مسئول قرارگاه اربعین قم با اشاره به همکاری استانداری، دانشگاه علوم پزشکی و سپاه علی‌ابن ابیطالب(ع) برای زمینه‌سازی خدمت‌رسانی به زائران اربعین، بیان کرد: مانند هر سال همه دستگاه‌ها پای کار هستند، با شهرداری جلسات خوبی داشتیم و به مساجدی که در مناطق هشت‌گانه قرار است میزبان زائران باشند، خدمات ارائه می‌شود.

انتهای پیام/