بایدن:

اشغال مجدد غزه «اشتباه بزرگی» است

صافی نیوز / رئیس‌جمهور آمریکا گفت که معتقد است اشغال مجدد نوار غزه توسط رژیم صهیونیستی «اشتباهی بزرگ» خواهد بود، اما او در عین حال تاکید کرد که از بین بردن جنبش حماس «یک امر ضروری» تلقی می‌شود.

به گزارش صافی به نقل از ایسنا، جو بایدن در مصاحبه‌ای با شبکه آمریکایی سی بی اس گفت که نیروهای آمریکایی در جنگ کنونی بین حماس و رژیم صهیونیستی «شرکت نخواهند کرد».

او توضیح داد: «فکر نمی‌کنم این کار ضروری باشد… اسرائیل یکی از بهترین نیروهای جنگی را دارد… من به شما تضمین می‌دهم که هر آنچه را نیاز دارند در اختیار آنها قرار خواهیم داد.»

از سوی دیگر، بایدن با تاکید بر اینکه جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه «تهدید تروریسم» را در ایالات متحده افزایش می‌دهد، افزود که او با مقامات امنیت داخلی و دفتر تحقیقات فدرال دیدار و درباره چگونگی اطمینان از منع «گرگ‌های تنها» از انجام حملات صحبت کرده است.

بایدن در واکنش به کشتار صهیونیست‌ها در عملیات طوفان الاقصی که توسط گردان‌های القسام آغاز شده، از کشتار، مجروح شدن و آواره شدن هزاران فلسطینی توسط صهیونیست‌ها دفاع کرد و مدعی شد: «تفاوت اساسی وجود دارد… اسرائیل به تعقیب گروهی از افرادی که… آنها مرتکب اقدامات وحشیانه‌ای شدند که کم اهمیت‌تر از هولوکاست نیست می‌پردازد بنابراین، من معتقدم که اسرائیل باید پاسخ دهد… آنها باید به دنبال حماس بروند.»

وی بدون در نظر گرفتن جنایات عمدی صهیونیست‌ها در حق غیرنظامیان غزه در ادعایی بی‌اساس افزود:«مبارزان حماس پشت غیرنظامیان پنهان شده‌اند. من مطمئن هستم که اسرائیلی‌ها تمام تلاش خود را برای جلوگیری از کشتار غیرنظامیان بی‌گناه انجام خواهند داد!»

بایدن درباره حضور بیش از ۲ میلیون نفر در غزه در محاصره که نیمی از آنها کودک هستند، گفت: ما با مصری‌ها صحبت می‌کنیم تا کودکان و زنان را از آن منطقه خارج کنیم، اما دشوار است.

انتهای پیام/