اصرار مجلس به برگزاری انتخابات ۱۴۰۰ با اصلاحیه جدید قانون

صافی نیوز / رئیس کمیسیون شوراهای مجلس با اشاره به نامه 171 نماینده به آیت الله جنتی در مورد قانون انتخابات ریاست جمهوری گفت: مجلس مصّر به برگزاری انتخابات با اصلاحیه جدید قانون است و طولانی شدن بررسی مصوبه مجلس به صلاح نیست.

به گزارش صافی به نقل از فارس، محمد صالح جوکار، رئیس کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس با اشاره به نامه ۱۷۱ نماینده مجلس به آیت‌الله جنتی در مورد قانون انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: نمایندگان در این نامه از شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت نظام خواسته‌اند که هر چه سریع‌تر طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری به تصویب برسد و نبایستی این موضوع مشمول مرور زمان شود.

وی افزود: مدت زمان قانون گذاری در کشور طولانی است که به هیچ وجه به صلاح کشور نیست.

رئیس کمیسیون شوراهای مجلس تصریح کرد: نمایندگان مجلس به دنبال آن هستند که با برخی میانبرها قوانین هر چه سریع‌تر اصلاح شده و مشکلاتی که در موضوعات مختلف وجود دارد اصلاح شود و اگر بخواهیم با فرمان فعلی جلو برویم یقینا با مشکلات جدی درباره تصویب قوانین به وجود می‌آید و رفت و برگشت‌های طرح‌ها بین مجلس و سایر نهادها موجب تلف شدن وقت مردم و جامعه خواهد شد.

جوکار اظهار امیدواری کرد که طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری به خرداد ۱۴۰۰ برسد که در آن صورت هزینه‌های برگزاری انتخابات پایین آمده و درنهایت به نفع کشور و مردم خواهد بود.

وی گفت: مجلس مصر است که انتخابات ریاست جمهوری در خرداد ماه با اصلاحیه جدید قانون انتخابات برگزار شود و تمام تلاش‌های مجلس معطوف همین موضوع است و اگر قرار باشد که این اصلاحیه به انتخابات فعلی نرسد، ۴ سال آینده این کار را انجام خواهیم داد اما اولویت مجلس استفاده از اصلاحیه قانون انتخابات ریاست جمهوری برای خردادماه است.

رئیس کمیسیون شوراهای مجلس اظهار داشت: تأخیر در ابلاغ اصلاحیه قانون انتخابات مضر حال کشور است و نمایندگان مجلس شورای نگهبان را در تأیید مصوبه مجلس فصل الخطاب می‌دانند و عملا ایرادات هیأت عالی نظارت مجمع درباره مصوبه مجلس درباره اصلاحیه قانون انتخابات ریاست جمهوری را فاقد اعتبار می‌دانیم.

انتهای پیام/