اظهارات سخنگوی دولت از آخرین وضعیت پول های آزاد شده ایران

صافی نیوز / سخنگوی دولت درباره آخرین وضعیت ۶ میلیارد دلار آزاد شده ایران که ادعاهایی درباره آن از سوی برخی رسانه ها مطرح شده ، اعلام کرد که این منابع در اختیار کشورمان است و برای رشد تولید کشور استفاده خواهد شد.

به گزارش صافی به نقل از ایسنا، علی بهادری جهرمی در نشست خبری هفتگی خود در پاسخ به این پرسش که ارسال امکانات دارویی و غذایی و کمک‌های انسان‌دوستانه ایران به غزه در چه وضعیتی قرار دارد، اظهار کرد: با عملکرد وحشیانه رژیم صهیونیستی و قطع آب و برق در غزه و بمباران این منطقه یک فاجعه انسانی در حال رخ دادن است و همه کشورها باید در زمینه رساندن کمک‌های انسان‌دوستانه به غزه تلاش کنند.

در خواست ایران از سازمان ملل، مجامع بین‌المللی و کلیه کشورهای اسلامی و آزادی‌خواه جهان

وی افزود: در عین حال رژیم صهیونیستی با محاصره غزه جلوی ارسال کمک‌های انسان‌دوستانه را گرفته است، اما تمامی تلاش دولت ما در کنار دیگر کشورها از جمله کشورهای عرب منطقه این است که امکانی برای ارسال این کمک‌های انسان‌دوستانه فراهم شود.

سخنگوی دولت یادآور شد: جمهوری اسلامی ایران آماده ارسال کمک‌های انسان دوستانه به غزه است؛ ما از سازمان ملل و سایر مجامع بین‌المللی، کلیه کشورهای اسلامی و آزادی‌خواه جهان می‌خواهیم که برای رفع حصر از غزه تلاش و کمک‌های بشردوستانه خود را به غزه ارسال کنند.

بهادری جهرمی افزود: هلال احمر جمهوری اسلامی ایران نیز قصد دارد اولین محموله حاوی آب، دارو و مواد غذایی را برای مردم غزه ارسال کند.

مهاجران غیر قانونی افغانستانی شناسایی و مسترد می‌شوند

دبیر هیئت دولت در پاسخ به پرسشی درباره وضعیت مهاجران افغانستانی، تصریح کرد: بخشی از مهاجران بصورت رسمی و قانونی وارد کشور شده‌اند و بخشی دیگر از روش‌های غیرقانونی در کشور ما سکونت دارند. کسانی که بصورت غیرقانونی وارد شده‌اند از سوی نیروی انتظامی شناسایی و مسترد می‌شوند.

وی ادامه داد: دولت برای ساماندهی آن دسته از افرادی که بصورت قانونی وارد شده‌اند، لایحه‌ای با عنوان سازمان ملی مهاجرت تدوین به مجلس شورای اسلامی ارسال کرده که از سال گذشته تاکنون بررسی و تصویب نشده است. رئیس‌جمهوری نیز تاکید دارند که وزیر کشور هرچه سریعتر در زمینه ساماندهی اتباع خارجی اقدام کنند.

۶ میلیارد دلار آزادشده زیر کلید بانک مرکزی است

سخنگوی دولت در پاسخ به پرسشی درباره وضعیت دسترسی ایران به ۶ میلیارد دلار آزادشده و ادعای برخی رسانه‌های غربی در زمینه دسترسی نداشتن ایران به این منابع، تأکید کرد: این توافق در زمان خودش با دقت و با تضمین کافی انجام شد. رسانه‌های آمریکایی برای بازی‌های سیاسی خودشان مطالبی را منتشر می‌کنند. منابع با موفقیت از یون به یورو تبدیل شد و در حساب‌های شش بانک ایرانی در قطر منتقل شد. این اقدامات به تأیید بانک مرکزی ایران نیز رسید و پول‌ها اکنون زیر کلید بانک مرکزی است.

وی ادامه داد: جالب است که ابتدا اصل آزادسازی منابع را انکار می کردند، بعد آن را بی اهمیت خواندند، بعد آن را خرج شده اعلام کردند، بعد گفتند هزینه تبدیل ارز بالا بوده، بعد گفتند محدود به چند کالای خاص است. این منابع در اختیار کشورمان است و برای رشد تولید کشور استفاده خواهد شد.

پاسخ ایران به تهدیدات اخیر رژیم صهیونیستی

بهادری جهرمی در پاسخ به پرسشی درباره تهدیدات اخیر رژیم صهیونیستی و واکنش جمهوری اسلامی به آن، تصریح کرد: مقامات نظامی کشورمان پیش از این هم به این قبیل گزافه‌گویی‌ها پاسخ داده‌اند. رژیم صهیونیستی حتی جرئت تصور این موضوع یا تفکر به آن را هم ندارد. حتی پیش از اینکه فکری در این زمینه داشته باشند پاسخ کوبنده‌ای از جمهوری اسلامی ایران دریافت خواهند کرد.

انتهای پیام/