اظهارات معاون بانک مرکزی در مورد سیاست تجمیع کارت های بانکی

صافی نیوز / معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی تأکید دارد که اصلا سیاست بانک مرکزی تجمیع کارت‌های بانکی نیست و در این حوزه پروژه کهربا را دنبال می‌کنیم.

به گزارش صافی به نقل از تسنیم، مهران محرمیان معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی در خصوص برنامه این بانک برای تجمیع کارت‌های بانکی گفت: اصلا سیاست ما (بانک مرکزی) تجمیع کارت‌های بانکی نیست.

وی افزود: این امکان را که مردم بتوانند تمام کارت‌های بانکی را در یک اپلیکیشن قرار دهند و با NFC یا تکنولوژی‌های مشابه خرید انجام دهند را دنبال می‌کنیم، ولی بحث تجمیع کارت‌ها مطرح نیست و پروژه کهربا را در این زمینه در حال دنبال کردن هستیم.

پروژه کهربا یا طرح کارت هوشمند همراه بانکی که به تراکنش‌های حضوری بدون کارت معروف است با هدف ارتقای استاندارد‌های امنیتی شبکه پرداخت کشور تا دو ماه آینده قرار است اجرایی شود. طبق اعلام مدیران بانک مرکزی، فعلاً 9 بانک تغییرات لازم برای اجرای این پروژه را عملیاتی کرده‌اند و 8 شرکت از 12 شرکت پرداخت هم ظرفیت‌های لازم را فعال کرده‌اند. ضمن اینکه حدود 70 هزار پایانه فروشگاهی ظرفیت انجام تراکنش‎‌های غیرتماسی از طریق برنامک‌های موبایل را دارند و دو برنامک هوشمند تلفن همراه نیز فعال‌سازی شده و آماده ارائه خدمت به مردم هستند.

انتهای پیام/