اعتبارات دستگاه‌های فرهنگی در سال آینده افزایش می یابد

تهران – ایرنا – سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه سال ۹۸ گفت: اعتبارات دستگاه‌های فرهنگی در لایحه بودجه سال ۹۸ کاهش چشم‌گیری داشت به همین دلیل مقرر شد تمام اعتبارات این دستگاه‌ها به میزان بودجه سال جاری افزایش داده شود. به گزارش ایرنا از خانه ملت، محمدمهدی مفتح در تشریح نشست امروز – دوشنبه – کمیسیون […]

تهران – ایرنا – سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه سال ۹۸ گفت: اعتبارات دستگاه‌های فرهنگی در لایحه بودجه سال ۹۸ کاهش چشم‌گیری داشت به همین دلیل مقرر شد تمام اعتبارات این دستگاه‌ها به میزان بودجه سال جاری افزایش داده شود.

به گزارش ایرنا از خانه ملت، محمدمهدی مفتح در تشریح نشست امروز – دوشنبه – کمیسیون تلفیق افزود: در جلسه امروز، گزارش کمیسیون تلفیق بودجه به جمع‌بندی نهایی رسید و مسائلی مانند نحوه ارائه بودجه به صحن مجلس – دوسقفی یا یک سقفی – تعیین تکلیف شد.
نماینده مرم تویسرکان در مجلس شورای اسلامی افزود: از یک سو تمامی مصوبات کمیسیون تلفیق بودجه ۹۸ براساس یک سقفی بودن بودجه، تصویب شده است و از سوی دیگر سقف کل درآمدها و هزینه ها نشان داد که بودجه باید به صورت یک سقفی به صحن علنی مجلس ارائه شود.
وی بیان کرد: برای مشکلاتی مانند آبیاری تحت فشار، آبخیزداری، آبرسانی روستایی و ریزگردها در لایحه بودجه سال آینده اعتبارات به میزان نیاز در نظر گرفته نشده است، به همین دلیل اقداماتی در این زمینه در حال انجام است تا در صورت اذن مقام معظم رهبری از صندوق توسعه ملی برای حل مسائل مذکور اعتباراتی برداشت شود؛ در صورت دریافت اذن رهبری این هزینه در سقف بودجه دیده می‌شود.
این نماینده مردم در مجلس دهم اظهار داشت: اعتبارات دستگاه های فرهنگی در لایحه بودجه سال ۹۸ کاهش چشم گیری داشت به همین دلیل کمیسیون تلفیق بودجه مقرر کرد تمام اعتبارات دستگاه‌های فرهنگی دارای ردیف به میزان بودجه سال جاری افزایش داده شود.
وی با بیان اینکه کمیسیون تلفیق درحال آماده کردن گزارش لایحه بودجه سال ۹۸ برای ارائه به صحن علنی است، خاطرنشان کرد: از آنجایی که کارهایی مانند تایپ گزارش در حال انجام است به نظر می رسد این گزارش -مشروط بر اینکه دستگاه های اجرایی مجلس اقدامات لازم را انجام دهند – تا فردا تهیه و آماده توزیع در صحن شود.
سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه سال ۹۸ ادامه داد: از زمان انتشار گزارش نمایندگان ۱۰ روز زمان دارند تا پیشنهادات خود را درباره گزارش کمیسیون تلفیق بودجه ۹۸ ارائه دهند.
سیام**۱۷۵۱**۱۵۳۵
انتهای پیام/