اعلام تاریخ جدید اجرای قانون پایانه های فروشگاهی

صافی نیوز / به گفته سخنگوی سازمان امور مالیاتی در صورت تایید قانون تسهیل پایانه‌های فروشگاهی تاریخ اولین فراخوان قانون به اول مهر تغییر پیدا خواهد کرد و به این ترتیب دیگر جریمه مشمول شرکت‌هایی که پیش از آن قانون را اجرا نکرده بودند نخواهد شد.

به گزارش صافی به نقل از تسنیم، مهدی موحدی سخنگوی سازمان امور مالیاتی در پاسخ به سوالی در خصوص شرایط اجرای قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان پس از تصویب قانون تسهیل در مجلس گفت: در صورتی که این قانون مورد تایید شورای نگهبان قرار بگیرد، تاریخ فراخوان‌های اجرای قانون پایانه‌های فروشگاهی تغییر پیدا خواهد کرد.

وی افزود: براین اساس تاریخ فراخوان اجرای قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان برای اشخاص حقوقی اول مهر ماه و برای اشخاص حقیقی اول دی ماه خواهد بود.

سخنگوی سازمان امور مالیاتی ادامه داد: به این ترتیب قانون تاریخ فراخوان‌های قبلی را نقض خواهد کرد و می‌گوید همان تاریخی که در قانون تعیین شده است، مهم است. بنابراین ترتیبات اجرا را قانون مشخص خواهد کرد و مودیان باید تکالیف خود را براساس تاریخ‌های جدید اعلام شده در قانون اجرا کنند.

وی گفت: با توجه به این شرایط در صورتی که شرکتی براساس فراخوان‌های قبلی مرتکب تخلفی شده باشد، عملا دیگر تخلفی محسوب نخواهد شد(در نتیجه مشمول جرایم ماده 22 و سایر جرایم نیز نخواهد شد). اما اگر همین شرکت‌ها پس از 1 مهر ماه که فراخوان خواهند شد، نسبت به ارسال صورت حساب‌های خود اقدام نکنند مشمول جرایم ماده 22 و سایر جرایم که در قانون دیده شده است خواهند بود.

ابهام در ضریب 75 درصدی یا 45 درصدی برای نسبت سود اینفلوئنسرها؛ کدام یک صحیح است؟

موحدی در پاسخ به سوالی در خصوص ضرایب مالیاتی مربوط به اینفلوئنسرها که در ضرایب مالیاتی سال 1400، 75 درصد در نظر گرفته شده بود اما طبق اعلام سازمان امور مالیاتی این رقم برای اینفلوئنسرها در سال جاری 45 درصد در نظر گرفته شده است، گفت: ضریب ممکن است 75 درصد باشد. به این بستگی دارد چه عنوانی در ضرایب در نظر گرفته شود. به طور مثال یک عنوان داریم که در آن درآمدهای حاصل از تبلیغات ذکر شده است و ضریب آن 45 درصد است. بنابراین بستگی به این مسئله دارد که چه عنوان فعالیت شغلی را در نظر بگیرید.

انتهای پیام/