افت ۳۵ درصدی تولید خودروهای گروه سایپا در ۱۰ماهه امسال

تهران- ایرنا- بررسی جدول‌های آماری منتشر شده از سوی وزرات صنعت، معدن و تجارت نشان می‌دهد گروه خودروسازی سایپا از آغاز امسال تا پایان دی‌ماه، ۳۵۲ هزار و ۸۳۷ دستگاه انواع خودرو تولید کرد که در هم‌سنجی با پارسال، ۳۴.۶ درصد کاهش یافته است. به گزارش روز پنجشنبه خبرنگار اقتصادی ایرنا، آمارهای منتشر شده حاکی […]

تهران- ایرنا- بررسی جدول‌های آماری منتشر شده از سوی وزرات صنعت، معدن و تجارت نشان می‌دهد گروه خودروسازی سایپا از آغاز امسال تا پایان دی‌ماه، ۳۵۲ هزار و ۸۳۷ دستگاه انواع خودرو تولید کرد که در هم‌سنجی با پارسال، ۳۴.۶ درصد کاهش یافته است.

به گزارش روز پنجشنبه خبرنگار اقتصادی ایرنا، آمارهای منتشر شده حاکی از این است که گروه خودروسازی سایپا در ۱۰ ماهه پارسال موفق به تولید ۵۳۹ هزار و ۳۴۱ دستگاه خودرو شده بود.
این خودروساز در ۱۰ ماهه امسال موفق به تولید ۳۲۲ هزار و ۲۹۴ دستگاه خودرو سواری و ۲۷ هزار ۴۳۹ دستگاه وانت شد که در مقایسه با مدت مشابه پارسال به ترتیب ۳۵ درصد و ۳۲ درصد کاهش نشان می‌دهد.
در این مدت سایپا ۵۴ دستگاه ون تولید کرد؛ در حالی که پارسال این گروه تولید این نوع خودرو را در برنامه نداشت.
** خودروهای سنگین
آمارهای منتشر شده وزارت صنعت همچنین نشان می‌دهد در مدت یاد شده، سه هزار و ۵۰ دستگاه کامیونت، کامیون و کشنده در سایپا تولید شد که در مقایسه با آمار پارسال در همین مدت ۸.۸ درصد افت داشته است.
برپایه این گزارش، تولید مینی‌بوس، میدل باس و اتوبوس در ۱۰ ماهه امسال در گروه سایپا صفر بود.
** آمار تولید دی‌ماه
دی ماه امسال ۲۳ هزار و ۹۷۵ دستگاه خودرو در گروه سایپا تولید شد.
این میزان در مقایسه با تولید ۶۷ هزار و ۹۳۶ دستگاه خودرو در مدت مشابه پارسال، ۶۴.۷ درصد کاهش یافت.
به گزارش ایرنا، سایپا در روزهای گذشته اعلام کرد که توانسته با میانگین تولید روزانه هزار و ۱۶۸ دستگاه خودرو در هفته چهل و پنجم نسبت به هفته‌های چهل و سوم (پانزدهم تا بیست و یکم دی ماه) و چهل و چهارم (بیست و دوم تا بیست و هشتم دی ماه) رشد ۱۹.۸ درصدی تولید را رقم بزند.
این گروه خودروسازی در هفته چهل و سوم به طور میانگین ۹۷۵ دستگاه در روز و در هفته چهل و چهارم به طور میانگین یک هزار و ۹۵ دستگاه خودرو تولید کرد.
اقتصام*۳۰۶۵*۱۹۶۱** ۱۰۵۵
انتهای پیام/