در ۹ ماه گذشته صورت گرفت؛

افزایش ۲۶ درصدی فوتی ‎های تصادفات جاده ‎ای

صافی - مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان شرقی از افزایش ۲۶ درصدی فوتی‌های تصادفات جاده‌ای استان در ۹ ماه گذشته خبر داد.

جواد رحمتی در جلسه شورای فنی استان، تأکید کرد: با واکاوی و رفع هر کدام از این علل و عوامل، باید کوشید آمار تصادفات کاهش یابد.

وی، نصب دوربین های ثبت تخلفات و علائم و ابزارهای کاهنده سرعت را در نقاط حادثه خیز استان ضروری برشمرد و افزود: این راهکارها هم تا حدی می تواند در کاهش مرگ و میر و خسارات تصادفات موثر باشد.

رحمتی افزود: افزایش، سامان‌دهی و استانداردسازی دوربین‌های جاده‌ای، جزو برنامه های آتی شورای فنی استان خواهد بود تا روند کار تا کسب نتیجه مطلوب پیگیری شود.

معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی رشد آمار تصادفات در استان را ناخوشایند بیان کرد و گفت: این آمار ارتباط مستقیمی با عوامل انسانی، استاندارد نبودن برخی خودروهای داخلی، نبود فرهنگ رانندگی صحیح و همچنین ناکافی بودن آموزش رانندگی دارد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان شرقی هم از افزایش ۲۶ درصدی فوتی‌های تصادفات جاده‌ای استان در ۹ ماه گذشته خبر داد و گفت: در این مدت، ۵۰۰ نفر در جاده های برون شهری استان، جان باخته اند و بیشترین آمار تصادفات با ۵۸ درصد رشد، در خرداد امسال رخ داده است.

اروجعلی علیزاده افزود: عمده علت وقوع ۷۵ درصد از تصادفات جاده ای در استان ناشی از انحراف و تجاوز به چپ، بی توجهی به جلو و سرعت غیرمجاز بوده است.

وی همچنین با اشاره به حادثه خیز بودن جاده های ورودی اغلب شهرها گفت: به ایرادات و وضع نامناسب جاده های استان اذعان داریم و با همکاری دیگر نهادهای مربوط در تلاشیم آنها را برطرف کنیم چرا که معتقدیم ایمنی هزینه نیست بلکه سرمایه است.