در گفتگو با صافی عنوان شد؛

امسال ۳۶هزار نفر از آذربایجان غربی در پیاده روی اربعین حضور دارند

صافی نیوز - ارومیه – مدیرکل حج و زیارت آذربایجان غربی گفت: امسال با افزایش دو برابری تعداد زائران استان در همایش پیاده روی اربعین به ۳۶ هزار نفر می رسد.

محمدرضا ندیری در گفتگو با صافی نیوز در خصوص آخرین روند ثبت نام برای حضور در پیاده روی اربعین حسینی در استان افزود: تا امروز تعداد ثبت نام زائران از استان در سامانه سماح برای راهپیمایی اربعین حسینی به ۲۴ هزار و ۲۰۰ نفر رسیده است.

وی با بیان اینکه سال گذشته بیش از ۱۸ هزار نفر از استان در پیاده روی اربعین حسینی حضور داشتند عنوان کرد: امسال با رشد دو برابری ۳۶ هزار نفر از استان در راهپیمایی عظیم اربعین حسینی حضور خواهند داشت.

ندیری با بیان اینکه روند ثبت نام همچنان ادامه دارد گفت: از مردم مومن و علاقمند به حضور در این راهپیمایی درخواست می شود ثبت نام خود را به روزهای پایانی فرصت در نظر گرفته شده واگذار نکنند.

مدیرحج و زیارت آذربایجان غربی با بیان اینکه زائران همایش پیاده روی اربعین حسینی از مرز خسروی اعزام می شوند افزود: فعالیت مرز خسروی از هفت صبح تا ۱۷ عصر است در این راستا زائران برای تردد راحت تر این مدت زمان را مدنظر قرار دهند.

ندیری با تاکید بر اینکه همه افرادی که قصد دارند در پیاده‌روی اربعین حاضر شوند باید در سامانه سماح ثبت‌نام کنند، بیان کرد: این سامانه به نشانی samah.haj.ir فعال شده و افراد علاقه‌مند می‌توانند با مراجعه به این سایت و پرداخت ۲۵ هزار تومان در پیاده‌روی اربعین ثبت‌نام کنند.

مدیر حج و زیارت آذربایجان غربی با اشاره به حضور زائران غیرایرانی از طریق مرز بازرگان در این راهپیمایی افزود: هم اکنون با دایر کردن موکب و آماده سازی مرز بازرگان آماده استقبال از زائران غیرایرانی هستیم.

وی با بیان اینکه سال گذشته دو هزار زائر غیرایرانی از مرز بازرگان برای حضور در راهپیمایی اربعین حسینی حضور یافتند اضافه کرد: امسال پیش بینی می شود این میزان بیش از دو برابر باشد.

ندیری در خصوص رعایت قوانین و نکات لازم برای رفاه حال زائران اعزامی از استان در پیاده روی اربعین حسینی گفت: زائران باید با پاسپورت دارای اعتبار حداقل ۶ ماه از زمان خروج از ایران به سفر زیارتی اقدام کنند.

انتهای خبر/