امنیت سایت و ایمیل در مقوله بازاریابی و ضرورت توجه صحیح به آن

صافی نیوز / بازاریابی مبتنی بر ایمیل نوعی از  بازاریابی مستقیم می باشد که از پست الکترونیکی به عنوان وسیله ای برای برقراری ارتباطات تجاری یا مسایل مالی استفاده می کند.

سیدعمران طباطبایی – افزایش ارتباط تجاری با مشتریان فعلی یا قبلی، بالا بردن وفاداری مشتریان و تکرار تجارت، به دست آوردن مشتریان جدید یا متقاعد کردن آنها برای خرید در زمان کوتاه یا بلند، اضافه کردن تبلیغات به پیامهای ایمیل از طرف شرکت ها و فرستادن آن به مشتریان، بسیار هدفمند بودن، قابلیت اندازه گیری، آسان بودن، اتوماتیک بودن، سریع و کارآمد از اهداف اینگونه بازاریابی می باشد.

برای مقابله با حملات اینترنتی به سایت رمز نگاری داده احتیاج است. امضای دیجیتال، تعیین اعتبار نقش این رمزنگاری را دو چندان کرده است.

رمزنگاری، دانش تغییر دادن متن پیام یا اطلاعات به کمک کلید رمز و با استفاده از یک الگوریتم رمز است، به صورتی که تنها شخصی که از کلید و الگوریتم مطلع است قادر به استخراج اطلاعات اصلی از اطلاعات رمز شده می باشد و شخصی که از یکی یا هر دو آن ‌ها اطلاع ندارد، نتواند به اطلاعات دسترسی پیدا کند.

رمز نگاری داده شامل رمز نگاری متقارن و نا متقارن می باشد. مشکلات امنیتی سایت ها استراق سمع، تغییر اطلاعات، جعل هویت، عدم سرویس دهی، آشکار شدن اطلاعات محرمانه، حذف و تخریب داده ها می باشد و باعث آسیب های سیستمی، پیکر بندی ضعیف یا نادرست، استفاده از نرم افزارهای دارای اشکال، اجرای سرویسهای غیر ضروری، استفاده از گذر واژه های نا مطمئن در سیستم ها می شود.

پرداخت الکترونیکی ارائه خدمات مالی از طریق شبکه های ثابت، بی سیم، اینترنت و سایر شبکه های کامپیوتری به بنگاه‌ های اقتصادی، افراد و خانوارها بوده و پرداخت پول در مقابل کالا و خدمات در تجارت الکترونیک از طریق وسایل الکترونیکی بخصوص اینترنت می باشد. سیستم های پرداخت الکترونیکی ارسال پرداخت ها بر روی یک شبکه عمومی برای به دست آوردن کالای الکترونیکی یا فیزیکی و خدمات می باشد.

ویژگی های یک روش پرداخت الکترونیکی مناسب قابلیت بررسی، اطمینان، مقیاس پذیری، قابلیت تجمعی، پذیرش با هزینه پایین، عدم تکذیب و تقسیم پذیری می باشد. رمز نگاری متقارن که از یک کلید محرمانه و مشترک بین مبدأ و مقصد تشکیل شده، مبدأ داده ها را با یک الگوریتم مشخص رمز نگاری کرده و مقصد را برای خواندن داده ها از کلید میسر می سازد.

رمزنگاری نا متقارن به جای استفاده از یک کلید مشترک، از یک کلید عمومی و یک کلید اختصاصی استفاده کرده، از توابع ریاضی برای رمز نگاری داده ها استفاده می کند.

یک امضاء دیجیتال نوعی رمز نگاری نامتقارن است. هنگامی که پیغامی از کانالی نا امن ارسال می ‌شود، یک امضای دیجیتال که به شکل صحیح به انجام رسیده باشد می‌ تواند برای شخص گیرنده پیام دلیلی باشد تا ادعای شخص فرستنده را باور کند یا به عبارت بهتر شخص گیرنده از طریق امضای دیجیتال می ‌تواند این اطمینان را حاصل کند که همان شخص فرستنده، نامه را امضا کرده و نامه جعلی نیست.

برای بالا بردن امنیت سایت باید به جای سرورهای اشتراکی، از یک سرور اختصاصی برای سایت ها استفاده کرد، همیشه گوش به زنگ بسته های به روز رسانی و وصله ‌های امنیتی برنامه ‌های سرور خود باشیم و به سرعت آن ‌ها را نصب کنیم، از اجرای نرم افزار‌هایی که به آنها احتیاجی نداریم پرهیز کنیم، همیشه پیگیر تغییرات و به روز رسانی های سرور باشیم.

وجود اطلاعاتی مثل سن و جنس و غیره مواد اولیه مربوط به یک ایمیل هدفمند بوده که با داشتن این اطلاعات میتوان پیام را سفارشی کرد. با قابلیت اندازه گیری میتوان تعداد ایمیلهایی که فرستاده شده و تعداد ایمیلهایی که باز شده و اینکه چه کسانی آنها را باز کرده و چه ایمیلی موثر بوده را داشته باشیم و نیاز به هیچ گونه دانش و مهارت خاصی نبوده، فقط باید پیام خوب نوشته شده و مرتبط باشد.

ابزار اتوماتیک که تنها ایجاد پیام و ارسال برنامه زمان بندی آن می باشد و این امکان وجود دارد تا بطور خودکار در زمانهای مشخص ارسال گردد. سریع و کارآمد بوده چون در مدت زمان کوتاه میتوان مشتری را بدست آورده و آنرا حفظ نمود.

یکی از ویژگی های ایمیل مارکتینگ باز خورد گرفتن آن است. میتوان از طریق تحلیل پرسشنامه و یا نظرسنجی هایی که مشتری در آنها شرکت میکند اطلاعاتی در مورد مشتریان بدست آورده و بیشتر به او نزدیک شد. آدرس دهی افراد با نامشان بلافاصله توجه آنها را جلب کرده و پیام را مهم جلوه می دهد.

نوشتن نوع خطاطی مهم بوده چون باید هر آنچه را که در بدنه پیام است نقل کند و همچنین باید مخاطب را وادار به باز کردن آن کند. سعی کنیم تعداد ایمیل هایی که به یک فرد فرستاده میشود نه خیلی زیاد باشد نه خیلی کم.

ایمیل زدن بیش از یک بار در هفته موجب آزار افراد و کمتر از ماهی یکبار ممکن است افراد آنرا فراموش کنند. نظرات متفاوتی برای تناوب ایمیل های ارسالی بیان شده اکثراً موافق حداقل ماهی یکبار و یا نهایتاً هفته ای یک بار برحسب نیاز هستند. البته در مواردی خاص جهت اطلاع دادن زمان بروز شدن یک وبلاگ و غیره این مورد صادق نیست.

‎مقصود از نیاز، دسترسی نداشتن به یک رضایتمندی اساسی است. در مقابل، منظور از خواسته، علاقه و میل به برخی از کالاهای خاص است. بازاریابی یک فرآیند اجتماعی و مدیریتی است که به‌ وسیله آن، افراد و گروه‌ها، نیازها و خواسته‌های خود را از طریق تولید، عرضه و مبادله کالاهای مفید و با ارزش با دیگران، تأمین می ‌کنند.

بازاریابی امیال و نیازهای ارضا نشده را شناسایی می ‌کند. همچنین ضمن تعریف و تخمین اندازه یک بازار تعریف شده، میزان سودآوری آن را نیز اندازه ‌گیری می‌ کند. به عبارت دیگر بازاریابی، بخش‌هایی از بازار را به عنوان مناسب‌ ترین بخش بازار برای شرکت شناسایی و مشخص می ‌کند که شرکت نیز توانایی و امکان عرضه خدمات به آنها را دارد و همچنین مناسبترین محصولات و خدمات مورد نیاز آن بخش را طراحی و معرفی می ‌کند.

ارکان بازاریابی بر پایه کالا یا خدمات، توزیع، قیمت‌ گذاری، تبلیغات یا پیشبرد فروش بوده و پیام کسب و کار موفق را منتقل می‌ کند.

در رسانه، روزنامه، تلویزیون، ایمیل، بیلبورد، تبلیغات در سایت‌های اینترنت مخاطب یا افرادی هستند که علاقه مند به محصولات و یا خدمات شما هستند.

انواع بازاریابی شامل بازاریابی صنعتی، بازاریابی مصرفی، بازاریابی چند سطحی می باشد.

بازاریابی صنعتی به عنوان عملکرد و فعالیتهای تجاری و بازرگانی تعریف شده که فرایندهای مبادله را بین تولید کنندگان و مشتریان سازمانی تسهیل می‌ کند. ماهیت بازاریابی صنعتی، خلق ارزش برای مشتریان به وسیله ارائه کالاها و خدماتی است که نیازهای سازمانی و اهداف آنها را تحقق می ‌بخشد.

فرآیند کشف جامع، ترجمه خواسته ‌های مشتریان صنعتی و نیازها و الزامات آنها به محصولات و خدمات ویژه جهت ارتباط موثر شیوه‌های توزیع، قیمت‌ گذاری، خدمات پس از فروش، متقاعد کردن بیشتر مشتریان برای استفاده مستمر از محصولات و خدمات را بازاریابی صنعتی می ‌نامند. تفاوت این نوع بازاریابی در مقایسه با بازاریابی مصرفی اینگونه است که گر چه در بازاریابی صنعتی همانند بازاریابی کالاهای مصرفی، نیاز به شناخت بازارهای هدف و تشخیص نیاز این بازارها و طراحی محصولات و خدمات مناسب برای تامین خواسته ‌های بازار وجود دارد ولی باید توجه کرد که در مقایسه با بازاریابی مصرفی، بازاریابی صنعتی در حوزه مدیریت عالی عمل موفقی دارد.

در بازاریابی صنعتی نقش خصوصیات و ویژگیهای محصول خیلی مهم و حیاتی بوده و عرضه کنندگانی که خصوصیات مورد نظر مشتریان را تأمین نکنند مورد انتخاب قرار نخواهند گرفت. در مقایسه با بازاریابی مصرفی، قیمت در بازاریابی صنعتی نقش جداگانه‌ ای دارد. در بعضی موارد مشتریان صنعتی حاضرند قیمت بیشتری دهند ولی در عوض از تحویل به موقع و کیفیت محصولات و خدمات اطمینان حاصل کنند و حتی در موارد دیگری مثل مناقصه‌ های خرید، نقش قیمت پر اهمیت ‌تر می ‌شود. در بازاریابی صنعتی، بازاریاب باید به این نکته واقف باشد که تقاضای کالاهای صنعتی از تقاضای مصرف کننده نهایی ناشی می ‌شود یعنی تقاضا برای یک محصول، بستگی به نحوه استفاده از آن در ارتباط با محصولات دیگر دارد. گاهی بازاریاب صنعتی سعی می ‌کند با تبلیغات، تقاضای مشتری نهایی را تحریک کند تا تقاضا برای کالاهای صنعتی خود را افزایش دهد.

انتهای پیام/