انتقال دستی سهام عدالت متوفیان امکان پذیر نیست

صافی نیوز / مدیر عامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی و تسویه وجوه (سمات) اعلام کرد: در حال حاضر، سرویسی با اطلاعات از دارندگان سهام عدالت که از سال 85 فوت کرده‌اند نداریم البته قوه قضاییه در سال 97 سرویسی را ارایه کرد اما جامعه آماری محدودی را شامل می‌شود و عملا دردی را دوا نمی‌کند.

به گزارش صافی به نقل از ایلنا، محمدعلی باغستانی درباره آمار جاماندگان سود سهام عدالت اظهار داشت: در این باره می‌توان گفت بر اساس درخواست واصل شده از سوی شرکت‌ها، در حال حاضر درخواست مانده در شرکت سپرده گذاری مرکزی وجود ندارد به این معنا که اگر ناشری درخواست داده  باشد مبنی براینکه  سود را از طریق شماره حساب‌هایی که در سجام ثبت شده پرداخت کند، به آن پاسخ داده شده و نسبت به پرداخت اقدام شده است.

وی همچنین درباره آخرین وضعیت انتقال سهام عدالت متوفیان به وراث گفت: در حال حاضر انجام پروسه انتقال سهام عدالت متوفیان به وراث به صورت دستی امکان پذیر نیست و انتقال سهام باید از طریق سامانه انجام شود.

مدیرعامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی با بیان اینکه تعداد متوفیان سهام عدالت به 3 میلیون و 600 هزار نفر رسیده‌اند که باید وراث این فوتی‌ها شناسایی شوند، ادامه داد: در حال حاضر سرویسی را مبتنی بر اطلاعات فوتی‌های دارنده سهام عدالت از سال 85 نداریم که از طریق آن، فوتی‌ها و وراث آنها شناسایی شوند و به وراث آنها دسترسی داشته باشیم که بتوانیم در بستر سامانه سهام را به آنها تخصیص دهیم.
باغستانی تاکید کرد: باید توجه داشت که هم سهام متوفیان و هم سود سنوات گذشته باید به وراث تخصیص داده و بین آنها تقسیم شود و برای این اقدام نیاز به دیتا بیس‌های گسترده‌ای داریم و باید داد‌ه‌های محکمی داشته باشد که هنوز به این اطلاعات و دیتا دسترسی نداریم.

وی با بیان اینکه در شرکت سپرده گذاری مرکزی در حال طراحی سامانه‌ای جامع برای این اقدام هستیم، اظهار داشت: در حال حاضر، سرویسی با اطلاعات از دارندگان سهام عدالت که از سال 85 فوت کرده‌اند نداریم البته قوه قضاییه در سال 97 سرویسی را ارایه کرد اما جامعه آماری محدودی را شامل می‌شود و عملا دردی را دوا نمی‌کند.

مدیر عامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی گفت: عمده متوفیان مربوط به سال‌های 85 تا 97 هستند که در حال راه‌اندازی سامانه‌ای با اطلاعات کامل از این افراد هستیم و البته حتما از سرویس قوه قضاییه استفاده خواهیم کرد اما باید از مدل دیگری استقاده کنیم که بر اساس آن اطلاعات و آمار متوفیاتن و وراث را داشته باشیم که مبتنی بر آن وراث شناسایی و سهام و سود سنوات گذشته به آنها پرداخت شود.

انتهای پیام/