اولین لپ تاپ شفاف دنیا رونمایی شد

صافی نیوز / لنوو از اولین لپ تاپ شفاف خودش رونمایی کرد.

به گزارش صافی ،لنوو در نمایشگاه CES از لپ‌تاپی با نمایشگر E Ink روی بخش خارجی رونمایی کرد. این شرکت همچنین لپ‌تاپی تبدیل‌پذیر معرفی کرد که در نقش تبلت اندروید نیز استفاده می شود.

این شرکت در کنگره‌ی جهانی موبایل ۲۰۲۴ (MWC 2024) لپ‌تاپ هیجان‌انگیزی با نام Lenovo ThinkBook Transparent Display را رونمایی کرد که از نمایشگر شفاف بهره مند است.اما بر اساس بیانیه‌ی مطبوعاتی لنوو، امکان خرید لپ تاپ شفاف فعلا وجود ندارد و هنوز برای تولید انبوه در نظر گرفته نشده است.

لپ‌تاپ شفاف لنوو دارای نمایشگر ۱۷٫۳ اینچ پیشرفته‌ی LCD از نوع Micro-LED است که به روشنایی ۱٬۰۰۰ نیت دسترسی دارد. بخش‌های شفاف این نمایشگر، همان بخش‌هایی هستند که در نمایشگرهای عادی به رنگ مشکی دیده می‌شوند.لپ‌تاپی با نمایشگر شفاف شاید در نگاه اول آنچنان کاربردی به نظر نرسد، بااین‌حال لنوو تلاش کرده اهمیت چنین محصولی را برای برخی از سناریوها تعریف کند.لنوو بزرگ‌ترین کاربرد لپ‌تاپ شفاف را ترکیب هوش مصنوعی با فناوری واقعیت افزوده عنوان کرده است. لنوو می‌گوید که نمایشگر لپ‌تاپ جدیدش به سیستمی برای حفظ حریم خصوصی مجهز است تا افراد نتوانند محتوای نمایشگر شما را از پشت ببینند. این قابلیت روی بهبود عملکرد نمایشگر شفاف در محیط‌های پرنور نیز اثر مثبتی خواهد گذاشت.

انتهای پیام/