ترامپ:

اگر من در انتخابات پیروز می شدم روسیه جرات حمله به اوکراین را نداشت

صافی نیوز / رئیس جمهور سابق آمریکا از سیاست های دولت بایدن در قبال روسیه و جنگ اوکراین انتقاد کرد.

به گزارش صافی به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، دونالد ترامپ، مدعی شد در صورتی که وی رئیس جمهور آمریکا باقی می‌ماند، روسیه جرأت حمله به اوکراین را نداشت.

به گزارش شبکه تلویزیونی رویترز؛ ترامپ گفت در صورتی که انتخابات (سال ۲۰۲۰ آمریکا) به شکلی دیگر رقم می‌خورد، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه هرگز به اوکراین حمله نمی‌کرد. وی گفت که به نظر من، پوتین آنچه را که در افغانستان روی داده بود، مشاهده کرده و با خود گفته است “این‌ها (دولتمردان فعلی آمریکا) اصلاً نمی‌دانند که چه می‌کنند، این برای ما یک فرصت است. ”

رئیس جمهور سابق آمریکا گفت: ما کشوری تسلیم شده در افغانستان بودیم که در پشت سر خود سربازان مرده و شهروندان آمریکایی و بهترین تجهیزات نظامی جهان به ارزش ۸۵ میلیارد دلار را جا گذاشتیم. ما کشوری هستیم که به روسیه اجازه دادیم کشوری دیگر، اوکراین را ویران کند و صد‌ها هزار نفر از مردم آن را بکشد و اوضاع فقط در حال بدتر شدن است؛ و این اتفاقات در صورتی که انتخابات با نتیجه‌ای متفاوت رقم می‌خورد، هرگز روی نمی‌دادند، هرگز روی نمی‌دادند.

وی مدعی شد: همه آن‌هایی که اکنون مرده اند و همه آن شهروندانی که اکنون زندگی آنان نابود شده است، در صورت پیروزی من در انتخابات هرگز این اتفاقات روی نمی‌داد. می‌توانستیم توافق کنیم، ولی حتی تلاشی برای این کار هم نکردیم. هیچ کدام از این اتفاقات روی نمی‌داد. باور دارم که وی (ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه) هر آنچه را که در افغانستان روی داد، مشاهده کرد و گفت “این‌ها اصلاً نمی‌دانند چه می‌کنند. این فرصت ماست”, من واقعاً به این باور دارم.

انتهای پیام/