ایران ادعای دست داشتن در حمله حماس علیه رژیم صهیونیستی را تکذیب کرد

صافی نیوز / نمایندگی ایران در سازمان ملل ادعاهای غرب مبنی بر دست داشتن ایران در انجام شدن عملیات گسترده جنبش مقاومت فلسطین علیه مواضع رژیم صهیونیستی را رد کرد.

به گزارش صافی به نقل از ایسنا، علی کریمی مقام، عضو نمایندگی ایران در سازمان ملل در واکنش به ادعاهای مطرح شده در نشریات آمریکایی با استناد به اظهارات غیرموثق برخی منابع مطلع مبنی بر نقش داشتن ایران در حمله مقاومت فلسطین به مواضع رژیم اشغالگر قدس، در پیامی در شبکه اجتماعی ایکس گفت که تصمیمات مقاومت فلسطین «خودجوش» و «مطابق منافع قانونی ملت فلسطین» است.

کریمی مقام با بیان نظر نمایندگی ایران در سازمان ملل در ادامه نوشت: ما، همدلانه، برای حمایت راسخ از فلسطین در کنار آن ایستاده‌ایم. اگرچه، ما در پاسخ فلسطین نقشی نداریم؛ چراکه صرفا از سوی خود فلسطین انجام می‌شود.

او در ادامه گفت: اقدامات قاطعانه فلسطین دفاعی تماما مشروع در قبال هفت دهه اشغال ستمکارانه و جنایات شنیع رژیم غیرقانونی صهیونیستی است.

واکنش هیات ایران در سازمان ملل در پی این مطرح می‌شود که صبح روز شنبه، ۱۵ مهر(۷ اکتبر)، حملات سنگین راکتی و موشکی مقاومت فلسطین در عملیاتی موسوم به «طوفان الاقصی»، شهرک‌های صهیونیست‌نشین مجاور نوار غزه را هدف قرار داد.

این عملیات پس از آن آغاز شد که مسجدالاقصی طی روزهای گذشته با یورش‌های گسترده‌ی شهرک‌نشینان تندروی صهیونیست مواجه شد.

در پی این حمله،‌ تاکنون حدود ‌۶۰۰ صهیونیست کشته و بیش‌از ۲۰۰۰ نفر دیگر نیز زخمی شده‌اند.

برخی مقامات رژیم صهیونیستی و آمریکا مدعی نقش ایران در انجام شدن این حمله شده‌اند.

این در حالی است که ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت خارجه ایران، امروز، در آغاز نشست خبری هفتگی‌اش با بیان این که تحولات مهمی در حوزه فلسطین در حال رخ دادن است، گفت: «متاسفانه همچنان شاهد آن هستیم که از سوی برخی از دولت‌ها و طرف‌ها تلاش‌هایی در حال انجام است که جای مظلوم و ظالم را عوض کنند.»

کنعانی ادامه داد: این طرف‌ها بدون توجه به تضییع ۷۵ ساله حقوق مردم فلسطین توسط اشغالگران و رژیم اشغالگر ، تلاش دارند که جای ظالم و مظلوم را عوض کنند.

او با تاکید براین که باید کشورهای اسلامی در حمایت از مردم فلسطین توانایی‌ها از جمله توانایی‌های سیاسی خود را بیش از گذشته به کار بگیرند، گفت: وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در جریان رایزنی اخیر خود با وزیر امور خارجه عراق پیشنهاد داد که نشست اظطراری وزیران امور خارجه سازمان همکاری اسلامی در ارتباط با این تحولات برگزار شود.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی ایران تاکید کرد که مسئله فلسطین ، مسئله اول جهان اسلام است و امیدواریم که شاهد اقدام جدی از سوی کشورهای اسلامی در ارتباط با فلسطین و حمایت از حقوق مردم فلسطین باشیم.

سخنگوی وزارت امور خارجه همچنین در پاسخ به سوالی در مورد تهدیدهای اخیر مقامات آمریکایی و رژیم صهیونسیتی علیه ایران در پی انجام عملیات طوفان الاقصی از سوی جریان مقاومت در فلسطین گفت: هر اقدام احمقانه‌ای نسبت به ایران با پاسخ ویرانگری مواجه خواهد بود و آنها اگر می‌توانند در صحنه فلسطین از خودشان دفاع کنند.

سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران. همچنین در پاسخ به سوالی در مورد برخی از اظهارنظرها مبنی بر نقش ایران در عملیات طوفان الاقصی و این که این عملیات با چراغ سبز ایران انجام شده است، گفت: طرح این اتهامات و اظهارنظرها در ارتباط با ایران و نقش ایران با انگیزه‌های مختلف سیاسی و در جهت توجیه شکست سنگین رژیم صهیونسیتی و توجیه حمایت‌های مختلف غرب از جمله آمریکا از اشغالگران و توجیه ماجراجویی‌های رژیم صهیونسیتی انجام می‌شود.

وی تاکید کرد: طرح برخی از اظهارنظرها و اتهامات علیه ایران و حزبالله از مسئولیت‌های بین‌المللی انگلیس و آمریکا در حمایت از جنایت‌های ۷۵ ساله رژیم صهیونسیتی کم نمی‌کند .

انتهای پیام/